سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان:

امروز طی نشستی با وزیر اقتصاد به پرونده نماینده سراوان رسیدگی می‌شود

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۲:۰۱:۴۱
کد خبر: ۷۸۹۲۹۹
امروز طی نشستی با وزیر اقتصاد به پرونده نماینده سراوان رسیدگی می‌شود
سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، از بررسی رفتار نماینده سراوان در گمرک تهران، شکایت از صادقی و بررسی پرونده ربیعی در نشست امروز هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داد.​

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «محمد جواد جمالی نوبندگانی»، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در حاشیه برگزاری نشست علنی امروز صحن (سه‌شنبه 27 آذر) در جمع خبرنگاران در مورد نحوه ورود هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به موضوع رفتار نماینده مردم سراوان در مجلس بر اساس کلیپ منتشر شده در فضای مجازی، گفت: به دنبال مراجعه‌ای که نماینده سراوان به گمرک تهران داشته در محل ورود به گمرک با مشکلاتی مواجه شده است که برخی به اشتباه این اتفاقات را به ورودی مجلس نسبت داده‌اند که درست نیست.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نماینده مردم سراوان مدعی است که فیلم منتشر شده در فضای مجازی تنها مربوط به ۳۰ ثانیه از آن اتفاقات است و همه موضوع را شامل نمی‌شود، بر اساس اظهارنظر وی دقایقی معطل شده‌ که این امر موجب عصبانی و تهدید شدن هر دو طرف و بیان جملاتی شده است که در نهایت حراست حرکتی را نسبت به آن انجام داد.

وی یادآورشد: در پی بروز این اتفاق در ابتدای نشست علنی امروز صحن، بسیاری از نمایندگان به هیات رئیسه اعتراض کردند که همزمان وزیر اقتصاد در یکی از فراکسیون‌ها حضور داشت، بنابراین از وی برای حضور در نشست غیر علنی دعوت شد تا این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

جمالی تاکید کرد: با توجه به اینکه این موضوع مورد تایید نیست، بنابراین رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که حتما این موضوع مورد رسیدگی و بررسی قرار بگیرد و وزیر اقتصاد هم چون مستقیم درگیر قضیه نبود، قرار شد آخرین مستندات و اطلاعات را بیاورد، بنابراین احتمالا ظهر یا بعد از ظهر امروز نشستی با وزیر اقتصاد برگزار می‌کنیم که اگر نیاز باشد نماینده سراوان هم برای ارائه توضیحات در آن حضور یابد.

وی در پاسخ به پرسشی پیرامون انتقاد مردم نسبت به رفتار این نماینده اظهار کرد: ما هم الفاظ به کار برده شده را تایید نمی‌کنیم، اما قبول کنید که نمایندگان با فشارها و درخواست‌های زیادی مواجه هستند، به ویژه در روزهای دوشنبه‌ای که نشست علنی برگزار نمی‌شود، آنها به ادارات کل و وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و موسسات مراجعه می‌کنند و فشار روی آنها زیاد است.

جمالی افزود: بنده باز هم تاکید می‌کنم که رفتار این نماینده را تایید نمی‌کنم، حتی اگر خود نماینده سراوان هم به شرایط قبل برگردد، رفتارش را قبول نمی‌کنم، به هر حال عواملی موجب بروز این رفتارها شده است، کما اینکه مردم انتظار دارند نماینده سعه صدر و تحمل بالاتری داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خاطرنشان کرد: بی‌تردید فشارهای بسیاری از سوی مردم به نمایندگان برای رفع مشکلاتشان وارد می‌شود، بنابراین بهتر است توقعاتشان را کمتر کنند و یا طوری تنظیم نمایند که این همه فشار به نمایندگان وارد نشود تا شاهد چنین واکنش‌هایی که مورد تایید ما هم نیست، نباشیم.

جمالی در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره‌ استیضاح وزیر اقتصاد به دلیل اتفاقات مربوط به نماینده سراوان چیست؟ افزود: استیضاح مربوط به هیات نظارت نخواهد بود و این موضوع به درخواست تعدادی از نمایندگان می‌تواند مطرح شود که مسیر خاص خود را دارد، البته بعید می‌دانم که استیضاح فقط به این دلیل صورت گرفته باشد.

وی در ادامه در مورد سایر مواردی که در نشست هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مورد بررسی قرار گرفته است، تصریح کرد: از آقای صادقی دعوت به عمل آوردیم که به دلیل شکایتی که شورای نگهبان از وی کرده بودند در مورد برخی مطالبی که در خصوص رابطینی که ادعا کرده بود با این شورا مسائلی را مطرح می کنند که توضیحاتی را ارائه داد و قرار شد نشست مشترکی هم با حضور وی و سخنگوی شورای نگهبان داشته باشیم تا در این زمینه شفاف سازی شود.

جمالی افزود: آقای تاج گردون هم در پی شکایت آقای کامران در این نشست حضور پیدا کرد در دو موضوع به عنوان رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در مورد وجود انحرافاتی که ادعا شده بود در بودجه وجود داشته که توضیح داد اگر خلاف برنامه هم بوده چنانچه دوسوم آرای نمایندگان را داشته باشد به قانون تبدیل می شود، همچنین در مورد تحقیق و تفحص از مجلس هم آقای تاج گردون تاکید کرد که قرار بود از مجلس ششم تا دهم باشد که اقدام سختی بود که نظر وی پذیرفته شد.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بیان کرد: شکایت از نماینده‌ای در خصوص پرونده آقای ربیعی هم بررسی شد و قرار شد شکایتی که پسران وی داشته اند از مبادی ذیربط استعلام کنیم.

نظر شما
پرونده ویژه