جمالی در گفتگو با برنا مطرح کرد؛

جمع آوری امضا برای یک دوره کردن ریاست جمهوری/ نباید از الان فضای جامعه را انتخاباتی کنیم/ این مجلس نمی تواند توقعات مردم را برآورده کند

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۰۵:۱۵:۱۲
کد خبر: ۷۸۹۴۶۶
جمع آوری امضا برای یک دوره کردن ریاست جمهوری/ نباید از الان فضای جامعه را انتخاباتی کنیم/ این مجلس نمی تواند توقعات مردم را برآورده کند
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: با انتخابات مجلس و ریاست جمهوری فاصله زیادی داریم و لزومی ندارد در شرایط فعلی برخی از چهره ها سخنرانی های خود را از الان آغاز کنند.

«محمدجواد جمالی نوبندگانی» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص اقدام برخی از چهره های سیاسی علیه دولت گفت: یکی از ضررهایی که در کشور متقبل می شویم این است که یک سال قبل از انتخابات مجلس و ریاست جمهوری فضا را انتخاباتی می کنیم و یک سال بعد از انتخابات نیز درگیری بین احزاب و جناح ها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه وقت تغییر قانون اساسی رسیده است، گفت: یکی از طرح های ما این است که ریاست جمهوری را 7 ساله و فقط یک دوره تعیین کنیم که رییس جمهور زیاد درگیر انتخابات در هر دوره به ویژه دور دوم  و معرفی کابینه نشود.

جمالی ادامه داد: امضاهایی برای طرح یک دوره  کردن ریاست جمهوری جمع شده، البته به این شرط که بایستی ابتدا قانون اساسی مان تغییر کند.

نماینده مردم فسا در مجلس تصریح کرد: این مجلس مجلسی نیست که بتواند توقعات مردم را برآورده کند. مجلسی که نماینده آن فقط به دنبال آسفالت و آب و وام و سود بانکی و ... باشد نمی تواند ناظر و برنامه ریز باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در کشور ما احزاب تعریف نشده اند افزود:  احزاب ما مانیفست و آموزش های درون حزبی ندارند.

وی افزود: با شرایط ویژه ای که آمریکا، اسرائیل و سعودی ها برای ما ایجاد کردند و مسائل و مشکلات اقتصادی داریم، کسانی که دلسوز مردم و نظام هستند باید اولویت شان آرامش مردم باشد.

جمالی عنوان کرد: با انتخابات مجلس و ریاست جمهوری فاصله زیادی داریم و لزومی ندارد در شرایط فعلی برخی از چهره ها  سخنرانی های خود را از الان آغاز کنند.

عضو هیات رییسه فراکسیون نظارت بر رفتار نمایندگان در خصوص استعفای نمایندگان اصفهان و نحوه رسیدگی به این اقدام گفت:  نمایندگان اصفهان دلسوز نظام هستند و بنده مطمئنم که به مجلس برمی گردند.

نظر شما
پرونده ویژه