معاون سیاسی وزارت امور خارجه:

زبان احترام باید جانشین زبان تحریم و تهدید شود

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۲۰:۲۷:۰۶
کد خبر: ۷۸۹۵۲۰
زبان احترام باید جانشین زبان تحریم و تهدید شود
معاون سیاسی وزارت امور خارجه که برای دیدار دوجانبه فنلاند به سر می‌برد، امروز با قائم مقام و معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه و معاون کمیته امور خارجی پارلمان و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ در این دیدارها درخصوص آخرین تحولات برجام، منطقه و همکاری‌های دوجانبه بحث و تبادل نظر به عمل آمد. 

مقامات فنلاندی در این دیدارها با تاکید بر حمایت کامل کشور متبوع خود از برجام به عنوان یک دستاورد بزرگ سیاسی، دیپلماتیک، چندجانبه و امنیتی اعلام داشتند دولت فنلاند مصمم به توسعه همکاری‌ها با ایران است و شرکت‌‌‌های فنلاندی کماکان علاقه‌مند به حضور در بازارهای ایران و توسعه همکاری‌‌‌های خود در ایران هستند ولی در انتظار ایجاد شرایط مناسب از سوی اتحادیه اروپائی هستند. به علاوه دولت فنلاند در تلاش است تسهیلاتی را برای شرکت‌های کوچک و متوسط فراهم سازد.

سیدعباس عراقچی نیز در این ملاقات‌ها با اشاره به اهمیت برجام در رهگذر توسعه و گسترش همکاری‌‌‌ها و مبادلات با کشورها از جمله فنلاند گفت: سرنوشت برجام که یک دستاورد بزرگ دیپلماسی و امنیتی است در نتیجه خروج دولت آمریکا با چالش و خطر جدی روبرو شده است. دولت آمریکا با این اقدام نه تنها برجام بلکه استقلال و حاکمیت کشورها و تلاش‌‌‌های جهانی ناظر بر عدم اشاعه را تضعیف می‌کند. 

وی ضمن قابل تقدیر خواندن حمایت‌‌‌های سیاسی اتحادیه اروپا اظهار داشت: حمایت سیاسی اروپا ارزشمند است ولی کافی نیست. کشورهای اروپایی باید برای صیانت از برجام گام‌های عملیاتی بردارند.

معاون وزیر امور خارجه افزود: سیاست تحریم سیاستی شکست‌‌‌‌خورده است. ایران سال‌ها با تحریم زندگی کرده و حتی در شرایط تحریم به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته است. زبان احترام باید جانشین زبان تحریم و تهدید شود.

عراقچی ضمن استقبال از اراده سیاسی دولت فنلاند برای تداوم و توسعه همکاری‌های همه‌‌‌جانبه با کشورمان، اظهار امیدواری کرد در راستای دستیابی به سازوکارها و راه‌‌‌حل‌‌های مناسب برای حضور و فعالیت شرکت‌های فنلاندی مخصوصا شرکت‌های متوسط و کوچک در ایران تلاش‌‌های بیشتری صورت گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز