دست نوشته رییس جمهوری برای کودک ۸ ساله

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۲۱:۰۴:۵۶
کد خبر: ۷۸۹۵۲۳
دست نوشته رییس جمهوری برای کودک ۸ ساله
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری دست نوشته ای برای کودک هشت ساله ای که برای او نامه نوشته بود، نگاشت و همچنین از شاعر90 ساله روستای بیابانک تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نامه نویسی برای رییس جمهوری در سفرهای استانی و دیدارهای مردمی یکی از کارهای معمول است که طی آن مردم شهرهای مختلف استان با نوشتن نامه برای عالی ترین مدیر اجرایی کشور، خواسته های خود را با امید دیده شدن از سوی رییس جمهوری روی کاغذ می آورند.
نامه های جمع آوری شده در سفرهای استانی و دیدارهای مردمی رییس جمهوری توسط مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) که به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات، شکایات، انتقادات، طرح ها، ایده ها و درخواست های مردمی است، ثبت و به صورت دقیق مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرد و با اخذ دستورات لازم از سوی رییس جمهوری و دیگر مسئولان ذیربط در نهاد ریاست جمهوری، اقدامات لازم برای حل مشکلات و اجابت تقاضای های مطرح شده از سوی صاحبان نامه ها، در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود.
دو هفته پس از انجام سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان (13 و 14 آذرماه) پاسخ نامه کودک هشت ساله سمنانی با دست نوشته دکتر حسن روحانی رییس جمهوری به دست «بنیامین قبیله» رسید و از شاعر آیینی 90 ساله اهل روستای بیابانک از توابع شهرستان سرخه که در سفر دکتر روحانی به زادگاهش، نامه ای همراه با کتاب احوالات چهارده معصوم و مجموعه اشعار خود را برای رییس جمهوریارسال کرده بود، قدردانی شد.
صبح دوشنبه 26 آذرماه به همراه دو تن از کارکنان مرکز ارتباط مردمی نهاد ریاست جمهوری عازم سمنان شدیم تا در معیت مدیرکل بازرسی استانداری و رییس مرکز سامد سمنان پاسخ رییس جمهوری و تشکر و قدردانی ایشان از دو نویسنده نامه را به دستشان برسانیم.
20 کیلومتری سمنان و نرسیده به شهرستان سرخه روستای بیابانک، میهمان پیرمرد شاعری شدیم که در مجاورت امامزاده علی ابن جعفر از نوادگان امام موسی بن جعفر(ع)، در خانه ای محقر سکونت داشت. 
ابوالحسن چلوویان که به گفته خودش در سال 1308 هجری شمسی در همین روستا بدنیا آمده، با آغوش باز و با خواندن اشعاری در باب احترام به میهمان به استقبالمان آمد. 
معلم بازنشسته با لهجه شیرین خود گفت که خدا به او 8 فرزند؛ 4 پسر و 4 دختر، داده و بعد از 30 سال درس دادن به کودکان این روستا در سال 1352 بازنشسته شده و اکنون با ماهانه یک میلیون و 200 هزار تومان حقوق بازنشستگی باید مخارج زندگی خود، همسر پیر و بیمارش و همچنین پسر بزرگش که بر اثر بیماری دیابت، بینایی یک چشم خود را از دست داده، تامین کند.
پیرمرد شاعر سمنانی خدا را به خاطر نعمت هایش شکر کرد اما از اینکه در این سن با مشکلات بیشماری دست به گریبان است، گلایه ها داشت.
وضعیت منزل مسکونی ابوالحسن چلوویان و اسباب و اثاثیه کهنه و قدیمی خانه، محروم بودن از لوازم اولیه و ضروری از جمله یک بخاری که سرمای خشک و کویری بیابانک را برای اعضای خانه قابل تحمل کند، از گلایه های همسر پا به سن گذاشته و مبتلا به دیابت است که از هزینه های بالای درمان خود و پسر بیمارش می نالد.
نمایندگان نهاد ریاست جمهوری با تقدیم یک جلد قرآن و هدیه ای به رسم یادبود از سوی دکتر روحانی به معلم بازنشسته و شاعر آیینی روستای بیابانک، وضعیت زندگی و شرایط بیماری همسر و فرزندش را با دقت بررسی کرده، نکات لازم را یادداشت و به این خانواده قول می دهند که برای کاستن از دردها و سختی هایشان همه تلاش خود را خواهند کرد.
رییس مرکز سامد در سمنان که خود از جانبازان جنگ تحمیلی است نیز تاکید کرد که از فردا با همکاری اداره کل بهداشت و درمان استان برای پیگیری وضعیت درمانی آنها اقدامات خود را آغاز خواهد کرد.
معلم بازنشسته و شاعر بیابانکی با بیان این جمله که «حضور شما در اینجا نشان می دهد که رییس جمهوری نامه های مردم که برایش ارسال می شود را می خواند و به آن ترتیب اثر می دهد» با خواندن ابیاتی از سروده اش در وصف دکتر روحانی، هیات اعزامی از مرکز ارتباط مردمی ریاست جمهوری و استانداری را بدرقه کرد.
«تو ای روحانی محبوب ایران، تو ای دکتر حسن ای مرد ایمان، تو یار و یاور هر دلغمینی، رییس جمهور ایران سرزمینی، توئی مشکل گشای بینوایان، زتدبیر تو ما امید داریم، جوانان وطن امیدوارند، فراوان انتظاری از تو دارند، الا ای مرد دانشمند و دانا، تو ای دکتر حسن مرد توانا، تو صاحب اختیار باغ و گلبن، گرانی ریشه را از بیخ برکن» 
روستای بیابانک را به سمت شهر سمنان ترک می کنیم، مقصد بعدی خانه بنیامین قبیله دانش آموز 8 ساله ای است که با زبان ساده کودکی خود در نامه ای ساده و بی تکلف، از رئیس جمهور به قول خود «همشهری اش» خواسته بود تا نامه ای زیبا برایش بنویسد.
بنیامین با زبان خود از دکتر روحانی خواسته بود تا «به فکر بچه های روستا و آن ها که پول ندارند، کمک کند تا آنها بتوانند همیشه شاد و خوشحال باشند».
کودک هشت ساله سمنانی در نامه خود به رییس جمهوری همچنین از علاقه فراوانش به ورزش و فوتبال گفته و تاکید کرده بود که درس خود را خوب می خواند تا موفق شود.
بنیامین وقتی نامه ارسالی خود به دکتر روحانی را با دست نوشته رییس جمهوری در قابی شیشه ای بدست گرفت، سر از پا نمی شناخت و با شادی کودکانه خود به خوبی نشان داد که اصلا منتظر چنین صحنه ای نبوده است.
مادر بنیامن ایستاده در آشپزخانه آپارتمان کوچکشان، اشک ریزان، شادی پسرش را به نظاره نشسته بود و مدام زیر لب این جمله را تکرار می کرد، «خدایا شکرت».
برق شادی در چشمان بنیامین وقتی بیشتر شد که نماینده مرکز ارتباط مردمی ریاست جمهوری از او خواست، جعبه اهدایی از سوی این مرکز را باز کند و هنگامی که بنیامین لباس یکدست، ست ورزشی، توپ فوتبال و شیپور تشویق فوتبالی همرنگ تیم محبوبش را دید، لحظه ای برای پوشیدن لباس های ورزشی درنگ نکرد.
رییس جمهوری محبوب و ورزش دوست برای بنیامین هشت ساله نوشت: «بسمه تعالی. بنیامین عزیز از این که با همه تلاش درس می خوانی و به ورزش علاقمند هستی خیلی خوشحالم. از خداوند می خواهم شما را یاری کند تا به هدف های زندگی دست یابی. به پدر و مادر و اقوام محترم سلام برسان 15/9/97»

 

نظر شما
پرونده ویژه