با موافقت نمایندگان؛

برای اعضای سامانه مودیان معافیت مالیاتی در نظر گرفته شد

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۰۹:۵۴:۱۰
کد خبر: ۷۸۹۶۳۴
برای اعضای سامانه مودیان معافیت مالیاتی در نظر گرفته شد
نمایندگان مردم در خانه ملت پاداش و معافیت مالیاتی برای اعضای سامانه مودیان در نظر گرفتند.​

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 28 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان با ماده (17) با 133 رأی موافق، 5  رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده (17) آمده است: در پنج سال اول اجرای این قانون، به منظور تشویق صاحبان مشاغل موضوع فصل چهارم باب سوم قانون مالیات‌های مستقیم که فروش های خود را با استفاده از پایانه فروشگاهی انجام داده، و کالاها و خدمات موردنیاز خود را از واحدهای اقتصادی عضو سامانه مؤدیان خریداری کنند، سازمان موظف است معادل ده درصد (۱۰٪) مالیات بر ارزش افزوده‌ای که مودی در هر دوره به سازمان پرداخت می‌کند، یا یک درصد (۱٪) فروش وی (هر کدام بیشتر باشد)، حداکثر تا شصت میلیون (60.000.000) ریال در هر دوره مالیاتی به عنوان پاداش همکاری مؤدی، از مالیات بر ارزش افزوده دوره بعد وی (و در صورتی که بیش از مالیات آن دوره باشد، دوره‌های بعد از آن) کسر نماید.

در تبصره این ماده نیز آمده است: پاداش مؤدیان موضوع این ماده که طبق قانون، مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیستند، از مالیات عملکرد آن‌ها در همان سال، کسر می‌گردد. پاداشی که به این مؤدیان تعلق می‌گیرد، از پنجاه درصد (۵۰٪) مالیات عملکرد ابرازی آنان بیشتر نخواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز