مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛

مرتضی بانک از چند پروژه ریلی در میرجاوه بهره برداری کرد

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۱۵:۴۵:۱۶
کد خبر: ۷۸۹۹۰۰
مرتضی بانک از چند پروژه ریلی در میرجاوه بهره برداری کرد
مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سفر به استان سیستان و بلوچستان و شهرستان مرزی میرجاوه گفت: منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه از شهرهای مرزی استراتژیک در حمل و نقل و ترانزیت کشور محسوب شده و امکانات و ظرفیت های خوبی را برای توسعه اقتصادی منطقه ایجاد کرده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «مرتضی بانک»، مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مراسم بهره برداری از سینی دوار لوکوموتیو 250 تنی شرکت جرثقیل پولاد در ایستگاه راه آهن زاهدان در جمع خبرنگاران افزود: خوشحالم فرصتی فراهم شد از امکانات حمل و نقل ریلی و ترانزیتی استان سیستان و بلوچستان شهر زاهدان و منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه که یکی از مراکز مهم و استراتژیک ترانزیتی کشور است بازدید کنیم.

وی گفت: در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه با همراهی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، خوشبختانه در هفته حمل و نقل اقدام ارزشمندی برای افزایش توناژ تخلیه و بارگیری از منطقه راه آهن میرجاوه انجام شد که در این طرح طی یک سال ظرفیت حمل و نقل ریلی در این منطقه را حدود 3 برابر افزایش می دهد.

وی به افتتاح سینی دوار لوکوموتیو 250 تن ایستگاه راه آهن زاهدان هم اشاره کرد و گفت: امروز در راه آهن زاهدان دو پروژ لوکوموتیو برگردان در جهت صرفه جویی و اقتصادی شدن فعالیت های ریلی و راه آهن مورد بهره برداری قرار گرفت؛ پروژه دور برگردان توسط فعالان داخلی انجام شده که بسیار ارزشمند است و 45 دقیقه صرفه جویی زمانی دارد. 

مشاور رییس جمهور درباره مزیت های قانونی منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه گفت: قانون ایجاد منطقه ویژه میرجاوه مدتها است که به تصویب رسیده و امروز هم مراسم کلنگ زنی این منطقه برای شروع فعالیت آن انجام شد که امیدواریم توسعه فعالیت های بازرگانی و اقتصادی و صنعتی در این منطقه را به همراه داشته باشد. هم چنین طرح جامع این منطقه و تعیین سازمان مسئول آن هم، به زودی به تصویب شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی خواهد رسید.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ابزار امیدواری کرد که این منطقه بتواند در توسعه اقتصادی کشور گام های مهم و موثری به همراه داشته باشد.

گفتنی است با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و هیات همراه توسط اداره کل نیروی کشش راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت جرثقیل پولاد؛ سینی دوار لوکوموتیو 250 تن ایستگاه زاهدان به بهره برداری رسید.

یادآور می شود؛ احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، سعید محمدزاده مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، علیرضا جعفری هرندی معاون توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی، عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و محمود منزوی زاده مشاور بین الملل و مدیرکل حوزه دبیرشورایعالی مناطق آزاد وی را در این سفر همراهی می‌کنند.

گفتنی است؛ دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور صبح امروز به منظور بازدید از منطقه ویژه اقتصادی، بازارچه مرزی و راه آهن میرجاوه و افتتاح چند طرح و پروژه به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است.

نظر شما
پرونده ویژه