رئیس مجلس شورای اسلامی:

مانع تراشی در حل مسایل اقتصادی خیانت به کشور است

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۱۹:۰۵:۰۳
کد خبر: ۷۸۹۹۴۹
مانع تراشی در حل مسایل اقتصادی خیانت به کشور است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حل مساله اقتصادی مهمترین اولویت است و هر تفکر و یا جمعی که اذهان را از حل مسایل اقتصادی بازدارد، به کشور خیانت می کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، علی لاریجانی شامگاه چهارشنبه در جمع مردم بندر خمیر هرمزگان افزود: دشمن می داند که ایران ظرفیت، حیثیت و نیرو و تجربه انقلابی خوبی دارد و از امنیت بالایی نیز برخوردار است و شیطنت می کند که این ظرفیت ها دست به دست یکدیگر ندهد.
وی اضافه کرد: همه باید به سمت توسعه و اشتغال پیش برویم و آگاه باشیم که مانع تراشی های آمریکایی ها بر سر توسعه معقول ایران اسلامی است.
لاریجانی ادامه داد: با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری همه جریان ها در حل مسایل اقتصادی متمرکز شده اند و سران سه قوه نیز در قالب یک شورای هماهنگی در همین راستا فعالیت می کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این مردم زمینه های مختلف دفاع از انقلاب را طی کرده اند و باید برای آنها کار و شغل ایجاد کرد و وظیفه ای انقلابی تر از ایجاد شرایط اقتصادی مناسب برای آنها وجود ندارد.
لاریجانی تصریح کرد: در صورت اتحاد و اجماع، جای هیچ نگرانی از شیطنت های دشمن نیست.
به گفته وی، گاهی سختی هایی می کشیم، اما این سختی ها و فشارهای اولیه به بالا بردن توانمندی ما کمک می کند.
وی اضافه کرد: هر چند در ایران اختلاف های سیاسی و نظری وجود دارد، اما عقل حکم می کند در برابر دشمن، روی تقویت نقاط مشترک کار کنیم و این وظیفه انقلابی همه ما است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سفر به هرمزگان از نزدیک شاهد برخی کارهای انجام شده در منطقه با ظرفیت های محلی بودم و زمینه های مودتی که در بین مسئولان و مردم منطقه وجود دارد، در توسعه استان اثر گذار است.
بنا به اظهار لاریجانی این وفاق ارزشمند در بین مسئولان و حسن سلوک مردم باعث می شود که کشمکش ها کمتر شود و جایی که اختلافی وجود نداشته باشد، توسعه نیز سرعت بیشتری خواهد داشت.
وی ادامه داد: مسئولان فعال و نمایندگان پیگیر از ویژگی ها و ظرفیت های خوب هرمزگان هستند که امیدواری ها برای حل مشکلات را بیشتر کرده اند.
رئیس مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: این مجموعه برای آینده منطقه ایده های خوبی دارند و با توجه به وجود استاندار خوش فکر و پرتلاش، همه شرایط جهت کار کردن برای مردم فراهم است.
لاریجانی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح بندری در بندرخمیر اظهار داشت: بطورمعمول به دلیل بدقولی های برخی مسئولان در برنامه های کلنگ زنی شرکت نمی کنم اما امروز با توجه به عزمی که در مدیران هرمزگان دیدم، در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح شرکت کردم.
وی ادامه داد: ساخت اسکله و توسعه زیرساخت های بندری در بندرخمیر به تقویت فعالیت های تجاری و دریایی کمک خواهد کرد.
رئیس مجلس ، وجود معادن گوناگون را از ظرفیت های خوب غرب هرمزگان به ویژه بندر خمیر دانست که برخی در حال استفاده هستند و برخی دیگر باید فعال شوند.
وی اضافه کرد: در مجموع روی ظرفیت معادن کشور تاکنون به اندازه کافی کار نشده و بیشترین توجه و تمرکز روی نفت و گاز بوده است که در قانون برنامه ششم این کم توجهی جبران شده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی تمرکز زدایی و تفویض اختیار به استان ها برای صدور مجوزهای حوزه معدن را بخشی از سیاست ها و برنامه های قابل اجرا برای جبران تاخیرها و کاستی های گذشته عنوان کرد.
لاریجانی گردشگری را یکی دیگر از ظرفیت های خوب توسعه در غرب هرمزگان دانست و اضافه کرد: نوار ساحلی زیبا از بندرلنگه تا خمیر و جاذبه های جنگلهای حرا بسترهای خوب گردشگری هستند که باید امکانات و زیرساخت های لازم برای بهره برداری از آنها فراهم شود.
به گفته وی توجه به هرمزگان از موضوعات محوری کشور شده که منافع ملی نیز اقتضا می کند که این توجه ویژه افزایش یابد.
به گفته لاریجانی در برنامه توسعه کشور توجه به مکران یک جهت گیری اصلی است و تحریم ها نباید اصل رویکرد توسعه را تغییر دهد و سازو کارها باید متناسب با شرایط روز تغییر کند. 
وی به استاندار هرمزگان توصیه کرد فرصت های سرمایه گذاری، تسهیلات و مشوق های در نظر گرفته شده را برای سرمایه گذاری را به صاحبان سرمایه در سطح منطقه ای، ملی و بین المللی معرفی کند و این روش در بسیاری از استان ها نتیجه بخش بوده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: در استان هرمزگان نیز چنانچه فرصت ها به خوبی معرفی شود، افراد زیادی برای سرمایه گذاری در حوزه صنعت، معدن، گردشگری و تجارت اقدام خواهند کرد.
به گفته وی با توجه به تنگناهای اقتصادی و اعتباری ممکن است اجرای تمام طرح ها با امکانات دولتی امکان پذیر نباشد و باید از ظرفیت ها و مشارکت مردمی استفاده کرد.
وی همچنین خواستار توجه به پرورش و تامین نیروی انسانی متفکر، متخصص برای بخش های مختلف شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه سه شنبه 27 آذرماه به منظور یک سفر دو روزه به استان هرمزگان از طریق فرودگاه بین المللی بندرعباس وارد این استان شد. 
علی لاریجانی صبح امروز به منظور شرکت در نشست شورای اداری شهرستان جاسک و بازدید از سواحل مکران، از بندرعباس عازم جاسک شد. 
لاریجانی امروز پس از اتمام برنامه هایش در شهرستان جاسک در شرق، به بندرخمیر در غرب استان هرمزگان سفر کرد. 
آغاز ساخت مرحله دوم بندرچند منظوره بندرخمیر، مرحله دوم گاز رسانی شهری و ساخت بلوار ساحلی بندرخمیر از جمله برنامه های سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به این شهرستان بود. 
طبق برنامه اعلام شده رئیس مجلس شورای اسلامی پس از پایان برنامه ها در بندرخمیر به بندرلنگه سفر می کند و نشستی با علما و نخبگان در این شهرستان خواهد داشت. 
لاریجانی روز پنجشنبه در ادامه سفر به بندرلنگه چند طرح را نیز افتتاح خواهد کرد و آخرین برنامه وی شرکت در نشست شورای اداری استان هرمزگان با رویکرد اقتصاد مقاومتی و با حضور فعالان اقتصادی است. 
شهرستان جاسک در 300 کیلومتری شرق ، بندرخمیر در 70 کیلومتری و بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز