عراقچی در دیدار وزیر امور خارجه سوئد:

ایران به ایفای نقش برای موفقیت مذاکرات یمنی-یمنی ادامه می‌دهد

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۲۰:۳۱:۰۱
کد خبر: ۷۸۹۹۶۲
ایران به ایفای نقش برای موفقیت مذاکرات یمنی-یمنی ادامه می‌دهد
معاون سیاسی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران به ایفای نقش سازنده خود برای موفقیت مذاکرات یمنی - یمنی ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه که برای برگزاری دور چهارم رایزن‌‌‌‌ های سیاسی ایران و سوئد در استکهلم به سر می‌‌‌برد، امروز با مارگوت والستروم، وزیر امور خارجه سوئد، آنیکا سودر همتای خود و هانس والمارک، رئیس کمیته سیاست خارجی پارلمان سوئد دیدار و گفت‌وگو کرد.

والستروم در این ملاقات با تاکید بر اراده سیاسی کشور متبوعش برای تداوم و گسترش رایزنی‌‌ها، همکاری‌‌ها و تعاملات دو کشور در ابعاد و حوزه‌‌‌‌های مختلف اعم از دوجانبه، منطقه‌‌ای و بین‌‌المللی گفت: برجام یک توافق بین‌‌‌المللی مبتنی بر رویکرد چندجانبه‌‌‌گرائی است و با اجرای آن همه کشورها منتفع شده‌‌‌اند. به همین دلیل کشورهای اروپائی شامل سوئد علیرغم خروج آمریکا از برجام، حفظ و اجرای برجام را وجهه همت خود قرار داده‌‌اند و در تلاش هستند ترتیباتی را برای تداوم و گسترش فعالیت‌‌‌های اقتصادی و تجاری با ایران تنظیم کنند.

وی با تشکر از ایران به خاطرنشان دادن حسن نیت و حمایت از مذاکرات یمنی - یمنی که اخیرا به میزبانی سوئد در این کشور برگزار گردید، بر لزوم ادامه کمک و همکاری ایران تاکید کرد.

سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه نیز با تشکر از مواضع مثبت و سازنده سوئد برای توسعه همکاری‌ها و تعاملات با ایران و در حمایت فعالانه از برجام، بر لزوم حمایت‌‌‌های بیشتر و عملی کشورهای اروپائی از برجام تاکید کرد.

وی با اشاره به نتایج مذاکرات یمنی - یمنی اظهار داشت: سیاست منطقه‌‌ای جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر تعامل در راستای استقرار ثبات، امنیت، توسعه و فرآیندهای سیاسی است و ایران به ایفای نقش سازنده خود برای موفقیت مذاکرات یمنی - یمنی ادامه خواهد داد.

عراقچی و آنیکا سودر، همتای سوئدی با برگزاری دور چهارم رایزنی‌‌‌‌های سیاسی دو کشور به مدت پنج ساعت، آخرین تحولات روابط دوجانبه، برجامی و منطقه‌‌‌ای را مورد بررسی و بر لزوم تعامل و گفت‌وگو در راستای دستیابی به تفاهم و درک مشترک بیشتر تاکید کردند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این سفر با هانس والمارک، رئیس کمیته سیاست خارجی پارلمان سوئد نیز دیدار کرد. طرفین در این دیدار بر لزوم گسترش همکاری‌های دو کشور در ابعاد مختلف از جمله پارلمانی تاکید کردند.

عراقچی همچنین با حضور در نشست موسسه مطالعاتی سیپری، دیدگاه‌ها و مواضع ایران را در ارتباط با برجام تبیین و به سوالات شرکت‌‌کنندگان پاسخ داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز