گفتگوی سیاسی هفته/ داریوش قنبری:

احمدی نژاد احساس تنهایی می کند و دنبال جلب توجه است/ احمدی نژاد انگار برای نابودی این کشور ماموریت دارد/ یارانه ۹۰۰ هزار تومان شود یک نان را باید ۲۰۰هزار تومان خرید!

۱۳۹۷/۰۹/۲۹ - ۰۵:۳۱:۲۸
کد خبر: ۷۸۹۹۷۲
احمدی نژاد احساس تنهایی می کند و دنبال جلب توجه است/ احمدی نژاد انگار برای نابودی این کشور ماموریت دارد/ یارانه ۹۰۰ هزار تومان شود یک نان را باید ۲۰۰هزار تومان خرید!
عضو پیشین و سخنگوی اقلیت مجلس دوره نهم، در خصوص اقدامات اخیر محمود احمدی نژاد بیان کرد: اینکه آقای احمدی‌نژاد دوباره فعال شدند دو دلیل دارد، یکی دلیل روانی و دیگری دلیل سیاسی است.

«داریوش قنبری»، نماینده سابق و سخنگوی اقلیت مجلس در دوره نهم، در خصوص اقدامات اخیر محمود احمدی نژاد در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا بیان کرد: اینکه آقای احمدی‌نژاد دوباره فعال شدند دو دلیل دارد، یکی دلیل روانی و دیگری دلیل سیاسی است.

وی توضیح داد: دلیل روانی برمی‌گردد به اینکه آقای احمدی نژاد این روزها به شدت احساس تنهایی می‌کند و در مجموع دوستان نزدیکش یا در زندان هستند یا او را طرد کردند و قبولش ندارند. از طرفی ژست اپوزیسیونی که ایشان گرفت مورد توجه افکار عمومی واقع نشد و آنجا هم مورد اقبال مردم قرار نگرفت. اینکه او احساس تنهایی می‌کند باعث شده اظهار نظرهایی کند که با چارچوب‌های عقلانی سازگاری ندارد تا دوباره مورد توجه قرار گیرد.

قنبری اضافه کرد: مخاطب آقای احمدی‌نژاد هم اقشار خاصی که معمولا جزو اقشار حاشیه‌ای جامعه هستند و از نظر من او امیدوار است با استفاده از این ادبیات خاص مخاطبانی را پیدا کند و خود را از این تنهایی و وضعیتی که به آن دچار شده رها کند.

وی با اشاره به اینکه دلایل سیاسی دومین دلیل این رفتارها است، توضیح داد: آقای احمدی‌نژاد قطعا قصد فعالیت مجدد در عرصه سیاست را دارد و با توجه به اینکه انتخابات مجلس سال آینده در پیش است تصور می کنم ایشان یا قصد کاندیدا شدن برای مجلس را دارند و یا می‌خواهند تیمی را وارد میدان کنند. از طرفی دیگر بحث انتخابات ریاست جمهوری آینده مطرح است و این احتمال به لحاظ سیاسی وجود دارد که آقای احمدی‌نژاد هنوز امیدوار است که به عرصه سیاسی کشور برگردد.

عضو پیشین مجلس در خصوص شعار محمود احمدی نژاد مبنی بر "یارانه 900 هزار تومانی" یادآور شد: صحبت‌های ایشان با هیچ منطق و چارچوب علمی و خاصی سازگاری ندارد. ما در عمل هم دیدیم که چه مصیبتی سر کشور آورده است و به دلیل بحث یارانه‌ها هنوز کشور گرفتار و دولت بدهکار است و آثار تورم آن 45 هزار تومان یارانه‌ای که ایشان قبلا پرداخت کرده قابل رویت است.

وی اضافه کرد: اینکه گفتند یارانه نفری 900 هزار تومان بسیار مضحک به نظر می‌رسد و ظاهرا آقای احمدی‌نژاد مدل آرمانی و دولت آرمانی‌اش همان مدل آرمانی و دولت مرحوم هوگو چاوز و ونزوئلا است که گویا دلبستگی خاصی به ایشان و برنامه‌هایش دارد. این صحبت آقای احمدی‌نژاد اولا نشدنی است و دوما فرض کنید یارانه 900 هزار تومانی هم به مردم داده شود آن موقع مردم یک قرص نان را باید بین 100 تا 200 هزار تومان بخرند. جالب است ایشان به عواقب این صحبت‌های‌شان فکر نمی‌کنند.

سخنگوی اقلیت مجلس دوره نهم مطرح کرد: جای تأسف دارد فردی که 8 سال رئیس جمهور این کشور بوده هنوز متوجه نشده که این شعار چه مصیبتی را می‌تواند سر این کشور بیاورد. ایشان ظاهرا مأموریتی برای نابودی این کشور دارد و می‌خواهد آن چیزی که سر ونزوئلا آمده سر ملت ایران و این کشور بیاورد و با مطرح کردن این شعارهای غیر علمی و غیر مطالعه شده دنبال این است که از فقر و بیکاری جامعه به نفع خودش استفاده کند و به عبارتی سواستفاده کند، وگرنه آقای احمدی نژاد با مطرح کردن چنین شعاری دنبال راه حل و راهکار برای حل مشکلات کشور نیست و اگر قرار باشد به هر ایرانی 900 هزار تومان یارانه داده شود آن زمان ارزش پول ایران به مراتب کاهش پیدا خواهد کرد و شاهد تورم 1 میلیون درصدی هستیم.

قنبری در پایان اظهار داشت: مردم ایران به اندازه کافی تجربه کردند و به اندازه کافی دانش این را دارند که از ایشان جلوتر باشند و بهتر از ایشان فکر کنند این افکار را افکاری مضحک تلقی کنند که قابلیت اجرایی نخواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز