به دلیل اختلاف با ترامپ؛

وزیر دفاع آمریکا استعفا کرد

۱۳۹۷/۰۹/۳۰ - ۰۶:۵۵:۳۳
کد خبر: ۷۹۰۳۰۸
وزیر دفاع آمریکا استعفا کرد
جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا تصمیمش برای استعفا را اعلام کرد و گفت که از ریاست وزارت دفاع کناره گیری می‌کند تا ترامپ فردی را که متناسب با تفکراتش باشد، جایگزین کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا بامداد جمعه اعلام کرد که از قصد دارد از سمتش استعفا دهد.

وزیر دفاع آمریکا پس از اعلام استعفای خود گفت: بهتر است که از دولت ترامپ کناره گیری کنم، تا ترامپ فردی را انتخاب کند که متناسب با تفکراتش باشد.

رئیس‌جمهور آمریکا نیز اعلام کرد که «جیمز متیس» در حال حاضر وزیر دفاع این کشور است و تا اسفند ماه امسال از این سمت کناره می‌گیرد.

ترامپ گفت که «جیمز متیس» وزیر دفاع این کشور به زودی بازنشسته شده و پنتاگون را ترک می‌کند.

از مدت‌ها پیش گزارش‌هایی در مورد اختلاف نظر میان ترامپ و متیس منتشر شده بود. رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا چندی پیش متیس را یک «دموکرات» خواند و در پاسخ به این سوال که آیا او روزهای پایانی حضور در دولت را می‌گذارند، گفت «هرکسی روزی می‌رود.»

ترامپ بامداد جمعه (به وقت تهران) در توییتر نوشت: «ژنرال در پایان فوریه (۹ اسفند) و پس از دو سال خدمت در دولت من به عنوان وزیر دفاع، با سربلندی بازنشسته می‌شود. در طول دوره متیس، پیشرفت فوق‌العاده‌ای، به خصوص در زمینه خرید جنگنده‌های جدید، حاصل شد.»

وی افزود: «ژنرال متیس به کمک زیادی کرد تا متحدانمان و دیگران را وادار کنیم که سهم خود از تعهدات نظامی را بپردازند. به زودی یک وزیر دفاع جدید معرفی می‌شود. از جیم به دلیل خدماتش بسیار متشکرم.»

اعلام کناره‌گیری متیس از دولت تنها یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که پنتاگون تایید کرد که قصد دارد به زودی تمام نیروهای نظامی آمریکا را از سوریه خارج کند. ساعتی پیش از هم رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که ترامپ در حال بررسی صدور دستور خروج بخش بزرگی از نیروهای آمریکایی از افغانستان است.

در حالی که ترامپ در توییتش خروج متیس از دولت را «بازنشستگی» توصیف کرده، رسانه‌های آمریکایی متن نامه‌ای را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد متیس از سمتش کناره‌گیری کرده و دلیل آن را هم اختلاف نظر با ترامپ خوانده است.

نظر شما