یک فعال سیاسی:

صداوسیما نباید تریبون یک جناح خاص باشد

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۱۰:۱۱:۰۲
کد خبر: ۷۹۰۶۹۵
صداوسیما نباید تریبون یک جناح خاص باشد
یک فعال سیاسی گفت: صداوسیما نباید تریبون یک جناح خاص باشد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ مصطفی درایتی، عضو حزب اراده ملت در خصوص عملکرد صداوسیما و نحوه پوشش اخبار دستاوردهای دولت انتقاد کرد و گفت: صداوسیما به‌عنوان یک رسانه ملی نباید سخنگوی یک تفکر خاص باشد.

وی با انتقاد از یک‌جانبه‌گرایی در صداوسیما گفت: این ایرادی است که از قدیم راجع به صداوسیما مطرح بوده و به جزء دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، صداوسیما هماهنگی مناسبی با دولت مستقر منتخب مردم نداشته است. این دوگانگی‌ها و این رفتارهای متناقض یقیناً به اعتماد مردم صدمه خواهد زد.

وی افزود: مردم وقتی افراد وابسته به جریان‌های خاص و افراطی را در اکثر برنامه‌های سیاسی- تحلیلی و خبری می ببینند دیگر به سایر نکات و مباحثی که صداوسیما مطرح می‌کند، اعتماد نمی‌کنند و از دنبال کردن برنامه‌ها منصرف می‌شوند و این مسئله باعث ریزش مخاطبان رسانه ملی شده است.

این فعال سیاسی افزود: به نظر می‌رسد مردم صداوسیما را به‌عنوان یک رسانه که در خدمت آنان بوده و منافع ملت برای مدیرانش مهم باشد، نمی‌بینند. وی اظهار کرد: صداوسیما رسانه ملی است و انتظار می‌رود اهتمام بیشتری نسبت به پوشش درست اخبار دولت که برآمده از رأی ملت است، داشته باشد. از سوی دیگر دولت بیشترین درگیری را با نیازهای مردم دارد و باید بتواند از رسانه ملی برای گفتگو با مردم بهره ببرد؛ اما متأسفانه هرچه دراین‌باره طرح مسئله شده کمتر نتیجه گرفته و گاها شاهد آن هستیم که روزبه‌روز به‌سوی بدتر شدن هم پیش رفته است. مسئولین صداوسیما باید از تجارب مدیران گذشته استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: حاصل یک‌جانبه‌گرایی در رسانه ملی به نفع حاکمیت نخواهد بود، افرادی با نظرات خاص در صداوسیما مستقرشده‌اند اگر برای این گروه حاکمیت اهمیت دارد نباید دولت را نادیده بگیرند. صداوسیما بداند این رفتارها مشکلاتی را پیش خواهد آورد این‌طور نیست که فقط دامن دولت را بگیرد بلکه کل نظام دچار مشکل خواهد شد.

درایتی با بیان اینکه متأسفانه هیچ‌گونه تغییری در رفتار صداوسیما دیده نمی‌شود گفت: به نظر می‌رسد صداوسیما نمی‌خواهد پاسخ دولت را به‌هیچ‌عنوان بشنود و درست به گوش مردم برسد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: متأسفانه فضایی که در صداوسیما است خارج از آن چیزی است که در جامعه جریان دارد. این شرایط اعتماد مردم را به دنبال نخواهد داشت و استمرار بی‌اعتمادی مردم به رسانه ملی نظام را هم دچار صدمه خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: هیچ‌کسی در این رابطه پاسخگو نیست و تصمیم‌گیرندگان کسانی هستند که حاضر به پاسخگویی از رفتار خودشان به هیچ‌کسی نیستند و همان‌طور که خودشان می‌خواهند کار را ادامه می‌دهند که آثار آن را هم می‌بینیم. درایتی به تفاوت سلیقه در کشور اشاره کرد و گفت: به هر صورت این تفاوت سلیقه که در کشور وجود دارد طبیعی است اما مهم این است که صداوسیما تریبون یک جناح و یک تفکر خاص نشود و بداند جایگاهش کجاست. رسانه ملی باید بدون نگاه جناحی به عملکرد هر سه قوه و ازجمله قوه مجریه بپردازد. این فعال سیاسی افزود: یک‌طرفه رفتن به صلاح نیست و مردم اخبار را از راه‌های متعدد دیگری می‌گیرند و آن را با زندگی خود تحلیل می‌کنند.

درایتی گفت: طبیعی است که سلیقه‌های مختلفی در یک کشور وجود داشته باشد نه‌تنها کسی با این قضیه مشکلی ندارد بلکه بسیار هم مفید است؛ اینکه رسانه ملی بازتاب دهند همه نگاه‌ها هم باشد مشکلی نیست اما اینکه رسانه ملی که باید در خدمت منافع ملی کشور باشد با جهت‌گیری و حمایت از به یک جریان موجب زیان و خسران ملی شود، قابل دفاع نیست.

وی با اشاره به اینکه صداوسیما به‌عنوان یک رسانه ملی نباید سخنگوی یک تفکر خاص باشد گفت: بنا نیست که نظرات یک اقلیت برجسته شود و اکثریت به‌حساب نیایند، چراکه این خلاف عقل و منطق و رویه رسانه‌ای است و طبیعتاً این موضوع به‌نظام صدمه خواهد زد و منافع ملی را دچار خدشه می‌کند و در این زمینه هیچ گوش شنوایی وجود ندارد و همچنان مشکل باقی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز