کارشناس مسائل خاورمیانه:

آمریکا با خروج از سوریه و افغانستان به دنبال کاهش هزینه‌ است/ کاهش تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان مشخص نیست

۱۳۹۷/۱۰/۰۳ - ۰۵:۱۱:۵۱
کد خبر: ۷۹۱۳۶۷
آمریکا با خروج از سوریه و افغانستان به دنبال کاهش هزینه‌ است/ کاهش تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان مشخص نیست
کارشناس مسائل خاورمیانه درباره خروج آمریکا از سوریه و افغانستان بیان کرد: ترامپ اولویت را با آمریکا می‌داند و می خواهد سیاستی را پیش بگیرد که از دخالت در سایر کشورها کم کند.

«پیرمحمد ملازهی»، کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا ضمن اشاره به خروج نیروهای آمریکا از خاک سوریه و افغانستان بیان کرد: آقای ترامپ حتی پیش از اینکه رئیس جمهور آمریکا شود این مسئله را مطرح می کرد که چرا در افغانستان، عراق یا سوریه حضور داریم؟ در واقع او اولویت را با آمریکا می داند و می خواهد این سیاست را پیش بگیرد که از دخالت در سایر کشورها که هزینه بر است، کم شود.

وی افزود:  به نظر می رسد آمریکا معاملاتی با ترکیه و روسیه کرده است چراکه خروج یکباره آمریکا بسیار بعید است. من تصور می کنم قدرتی که برای روسیه در نظر می گیرند با هماهنگی آمریکایی ها است یعنی روس ها این مسئله را پذیرفتند.

ملازهی اضافه کرد: در مورد افغانستان وضعیت کمی متفاوت تر است. آمریکا از سال 2001 تاکنون هزینه های هنگفتی کرده است. برای آمریکایی ها این سوال مطرح است که نتیجه این هزینه ها چه بوده است؟ به نظر می رسد آقای ترامپ براساس این محاسبات حضور نیروهای خود را کاهش می‌دهد ولی اینکه تا چه میزان کاهش می دهد خیلی مشخص نیست. از طرفی اینکه به طور کامل نیروهایش را از افغانستان خارج کند نیز صحت ندارد. آن ها در تلاشند تا هزینه های انسانی و مالی خود را کاهش دهند.

وی با توجه به صحبت ترامپ مبنی بر اینکه "ما هزینه کردیم و با داعش مقابله کردیم" اضافه کرد: نیروهای آمریکایی در مناطق درگیری فعال بودند منتها آن ها مدعی شدند که ما داعش را شکست دادیم اما اینطور نیست. داعش با ایران، روسیه، سوریه و... درگیر بود و هر کدام در مناطقی با داعش جنگیدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز