رئیس فراکسیون حماس در مجلس فلسطین:

ایران را از جزییات عملیات در فلسطین مطلع می‌کنیم

۱۳۹۷/۱۰/۰۳ - ۰۵:۴۵:۵۸
کد خبر: ۷۹۱۵۰۴
ایران را از جزییات عملیات در فلسطین مطلع می‌کنیم
رئیس فراکسیون حماس در مجلس فلسطین گفت: ما هیچ اقدامی را برای مقابله با دشمن انجام نمی دهیم مگر اینکه دوستانمان را از اوضاع مطلع کنیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، "محمود الزهار" رئیس فراکسیون حماس در مجلس فلسطین با حضور در شبکه بین المللی العالم درباره سفر به جمهوری اسلامی ایران و دیدار با مسئولین کشورمان اظهارداشت: ایران حامی اساسی مساله فلسطین است و به مساله فلسطین بسیار اهمیت می دهد از همین رو ما هیچ اقدامی را برای مقابله با دشمن انجام نمی دهیم مگر اینکه دوستانمان را از اوضاع مطلع کنیم.

وی تصریح کرد: نه فقط ساز و کار را با آنان مطرح می کنیم بلکه درباره اهداف کلی و استراتژی و ابزارهای تحقق اهدافمان در نبرد با دشمن با مسئولین ایرانی گفت و گو می کنیم.

رئیس فراکسیون حماس در مجلس فلسطین افزود: گفت و گوی ما با مسئولین جمهوری اسلامی ایران مطبوعاتی نیست بلکه برای تحقق اهداف مقاومت ضد صهیونیستی در نبرد علیه این رژیم، رنج های مردم فلسطین، روابط ما با کشورهای عربی و مسائل گوناگون است.

در هر انتخاباتی که شرکت کنیم، پیروز خواهیم شد

الزهار درباره اقدام محمود عباس در انحلال مجلس فلسطین بیان داشت: از بسیاری از کشورهای بازدید کردیم تا بگوییم که مجلس قانونگذاری مشروع است و اطمینان کامل داریم که در هر انتخاباتی که شرکت کنیم، پیروز خواهیم شد زیرا جنبش حماس وارد انتخابات نمی شودر مگر با برنامه خاص.

انحلال مجلس قانونگذاری فلسطین بسیار مرتبط با معامله ترامپ است!

وی با اشاره به اینکه دادگاه قانون اساسی و حکم آن درباره انحلال مجلس قانونگذاری باطل است تاکید کرد: انحلال مجلس قانونگذاری بسیار مرتبط با معامله ترامپ است.

رئیس فراکسیون حماس در مجلس فلسطین افزود: محمود عباس با برگزاری انتخابات با شکست مواجه خواهد شد و آن ها از انتخابات می ترسند.

تشکیلات خودگردان فلسطین فعالیتهای مقاومت را به رژیم صهیونیستی گزارش می دهد

الزهار خاطرنشان کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین رزمندگان مقاومت را رصد کرده و فعالیتهایشان را به رژیم صهیونیستی اطلاع می دهد زیرا هماهنگی امنیتی و اطلاعاتی با رژیم صهیونیسی برای محمود عباس مقدس است!

رئیس فراکسیون حماس در مجلس فلسطین با بیان اینکه محمود عباس مقاومت را آنارشیسم و هرج و مرج طلبی توصیف می کند، یاداور شد: محمود عباس می خواهد از طریق انتخابات مشترک ما را گرفتار اسلو کند زیرا دیدگاهش ملی نیست.

وی افزود: اگر صهیونیست ها احساس کنند امنیتشان در معرض تهدید قرار دارد فرار خواهند کرد.

برنامه مقاومت واحد است

الزهار یادآور شد: برنامه مقاومت در کرانه باختری، غزه و قدس واحد بوده و ما اهمیتی نمی دهیم که در این زمینه هماهنگی وجود داشته باشد یا نداشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت که اصول و منافع ایران حمایت از مساله فلسطین را اقتضا می کند و این حمایت نقش مهمی در زمینه تقویت قدرت مقاومت ایفا کرده است لذا از هر طرف که از ما حمایت کرده تقدیر می کنیم خصوصا که آنچه ایران به ما ارائه کرده است به صورت رایگان بوده و در مقابل آن از ما هواداری یا وفاداری را درخواست نکرده است.

رئیس فراکسیون حماس در مجلس فلسطین بیان داشت: جامعه فلسطین به جامعه مقاومت از نوع جدید تبدیل شده است و حتی فداکاری زیادی در راهپیمایی های بازگشت از خود ارائه داده است.

وی تصریح کرد: ما مواضع مهم رژیم صهیونیستی را در هم کوبیدیم به همین جهت آن ها از مصر کمک خواستند، دشمن 50 روز به ما حمله کرد و ما تحمل کردیم اما یک روز تحمل ضربات ما را نداشت ما ابزارهایی داریم که به دشمن صهیونیستی ضربه بزنیم.

راهپیمایی های بازگشت مثمر ثمر است

الزهار خاطر نشان کرد که راهپیمایی های بازگشت مسالمت آمیز بوده است و تا رفع محاصره استمرار می یابد که البته نتایج واقعی نیز داشته است برای مثال رفع جزیی محاصره غزه ناشی از راهپیمایی های بازگشت است.

رئیس فراکسیون حماس در مجلس فلسطین درباره آتش بس در غزه گفت که این آتش بس مرحله ای بوده و به معنی پایان مقاومت نیست. آتش بس منوط به رفع محاصره و توقف عملیات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی است.

وی تاکید کرد: تمام اراضی اشغالی فلسطین امروز علیه رژیم صهیونیستی قیام کرده و راهپیمایی های بازگشت فقط پس از تحقق خواسته هایش متوقف خواهد شد.

الزهار ادامه داد که اگر تمام دنیا رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد و حق بقا به آن بدهد هرگز صاحبان قانونی این سرزمین آن را به رسمیت نمی شناسند.

وی تاکید کرد: "معامله متعفن ترامپ" برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و حل مشکلات اسراییل و نه فلسطینیان است.

این رهبر حماس اظهار داشت: برگزاری کنفرانس "نمایندگان برای قدس" در ترکیه واکنش به معامله ترامپ و همکاری با رژیم صیونیستی است به ویژه که هیچ فرقی میان قدس شرقی و غربی نیست و به همین دلیل انتقال سفارت از یک منطقه به منطقه دیگری بی معنی است.

الزهار گفت: محمود عباس برگ برنده ای در سطح سیاسی ندارد به همین دلیل نمی تواند به اقدامات اسراییل اعتراض کند، اما ما امروز بهتر از دیروز هستیم و فردا بهتر از امروز خواهیم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز