با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و وزیر دفاع؛

محصولات جدید دانش‌بنیان حوزه تجهیزات آزمایشگاهی رونمایی شد

۱۳۹۷/۱۰/۰۳ - ۱۵:۳۰:۳۸
کد خبر: ۷۹۱۸۵۵
محصولات جدید دانش‌بنیان حوزه تجهیزات آزمایشگاهی رونمایی شد
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد ازمایشگاهی ساخت ایران از محصولات جدید دانش‌بنیان حوزه تجهیزات آزمایشگاهی رونمایی کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، «سورنا ستاری»، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد ازمایشگاهی ساخت ایران ایجاد حرکت جدی در شکل گیری زیست بوم کارآفرینی کشور در سال های اخیر را آغازگر تحولات اقتصادی دانست و اظهار کرد: حرکت در این مسیر توسعه محیط های کسب و کار و استارت آپی را به دنبال دارد، حرکتی که شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها اغاز گر آن هستند.

شیرین کام شدن مردم با توسعه علم و فناوری

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه با اشاره به ایجاد تحول در دانشگاه ها گفت: در کنار این حرکت جامعه دانشگاهی نیز به پا خواسته تا اقتصادی بر پایه دانش را در کشور ایجاد کند، رویکردی که تحول اساسی برای جامعه به همراه دارد.

ستاری همچنین بیان کرد: این اقدامات و سرمایه گذاری هایی که در حوزه آموزش انجام شده است باعث بروز و ظهور تغییرات در حوزه صنعت و اقتصاد می شود و مهم تر از آن شیرینی و حلاوتی است که توسعه علم و فناوری در زندگی مردم ایجاد می کند.

افزایش حجم اقتصاد  دانش بنیان در کشور

رییس بنیاد ملی نخبگان برگزاری نمایشگاه تجهیزات با همکاری وزارت های علوم و بهداشت درمان را اتفاقی شایسته دانست و گفت: این رویداد نشان دهنده افزایش حجم اقتصاد دانش بنیان در کشور است به طوری که در حال حاضر شاهد توسعه و رشد چندین برابری پارک های علم و فناوری در کشور هستیم و این موضوع نشان از پویایی فعالیت جوانان خلاق دارد.

مراسم رونمایی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به همراه امیرحاتمی وزیر دفاع  از ۶ محصولی که برای نخستین بار در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی و دانش بنیان تولید شده انجام شد. سامانه جراحی رباتیک سینا، میکرو سی تی پیش بالینی، میز تشریح مجازی، دستگاه اسکنر کروماتو گرافی لایه نازک پرتویی، تیپ میکروسکوپ نیروی اتمی و کاپی ویزن محصولاتی بود که در این مراسم از آنها رونمایی شد.

در ادامه سورنا ستاری همراه وزیر دفاع با حضور در سالن ۲۷ از غرفه مواد و قطعات متعلق به وزارت دفاع بازدید کرد پس از آن نیز برای بازدید از محصولات فناورانه به سالن خلیج فارس نمایشگاه رفت و از دستاوردهای محققان در این بخش دیدن کرد. در این سالن نیز محصول میکرو سی تی و دو محصول دیگردر حوزه تجهیزات آزمایشگاهی نیز رونمایی شد.

نظر شما