دستیار ویژه سابق رییس جمهوری:

ایران، مهد ادیان و یکتاپرستی است

۱۳۹۷/۱۰/۰۵ - ۱۹:۵۴:۲۶
کد خبر: ۷۹۲۸۶۷
ایران، مهد ادیان و یکتاپرستی است
دستیار ویژه سابق رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های قومی و مذهبی با صدور پیامی به مناسبت پنجم دی ماه سالروز درگذشت زرتشت گفت: ایران، مهد ادیان و یکتاپرستی است و ایرانیان، کهن ترین ملت یکتاپرست دنیا هستند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی در این پیام آورده است: ایران، مهد ادیان و یکتاپرستی است و ایرانیان، کهن ترین ملت یکتاپرست دنیا هستند. حضرت زرتشت، پیامبر بزرگ پرودگار و 'اوستا' (گاهان) کتاب آسمانی این پیام آور صلح، راستی و درستی است. اشوزرتشت، مردمان این سرزمین را به پرستش 'اهورامزدا' یا همان 'خدای دانای بزرگ هستی بخش'، دعوت کرد و همگان را از چندگانه پرستی، پرهیز داد. 

در این پیام آمده است: حضرت زرتشت، قدیمی ترین پیام آور یکتاپرستی، رعایت حقوق بشر، راستی و درستکاری در جهان بود که ایرانیان را به 'پندارنیک، گفتار نیک و کردار نیک'، دعوت کرد. این آموزه از تعالیم مشترک همه ادیان آسمانی است.
وی در این پیام مطرح کرده است: ما ایرانیان مسلمان نیز بدین جهت، به فرهنگ و تاریخ این سرزمین مباهات می کنیم و ظهور 'آیین زرتشت' در ایران را به عنوان یکی از ادیان آسمانی و توحیدی، مایع فخر و مباهات می دانیم.

دستیار ویژه سابق رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های قومی و مذهبی در پیام خود عنوان کرده است: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، به درستی بر حضور و مشارکت فرهنگی، سیاسی و اجتماعی زرتشتیان و همه ایرانیان پیرو ادیان توحیدی و رعایت 'حقوق شهروندی' آنان در جامعه و حکومت، تاکید شده است. بدین جهت، رعایت 'عدالت اجتماعی' و 'کرامت انسانی' تمام شهروندان ایرانی از اقوام و پیروان ادیان توحیدی، بر همگان لازم و ضروری است.

یونسی افزوده است: امسال که چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، بسیاری بجاست که از همراهی، همدلی و همبستگی زرتشتیان و همه پیروان ادیان توحیدی با نظام،‌ تقدیر شده و یاد و خاطره شهداء، ایثارگران و جانبازان معظم آنان نیز، گرامی داشته شود. همچنین، دفاع حکومت از حقوق آنان را ارج نهیم و بر تداوم آن، تاکید کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز