یک فعال سیاسی اصولگرا:

آدرس غلط دادن در آستانه ۹ دی، منجر به حاشیه رفتن فتنه ۹۶ می‌شود/ اتفاقات ۹۶ باعث جری‌تر شدن دشمن شد/ در سال ۹۸ درگیر جنگ هیبریدی هستیم

۱۳۹۷/۱۰/۰۹ - ۰۵:۴۰:۴۶
کد خبر: ۷۹۳۶۲۷
آدرس غلط دادن در آستانه ۹ دی، منجر به حاشیه رفتن فتنه ۹۶ می‌شود/ اتفاقات ۹۶ باعث جری‌تر شدن دشمن شد/ در سال ۹۸ درگیر جنگ هیبریدی هستیم
فعال سیاسی اصولگرا گفت: در سال 98 درگیر جنگ هیبریدی یا جنگ ترکیبی هستیم.

«حسین کنعانی مقدم»، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا درباره "مطرح کردن فتنه 98" گفت: چند مولفه در ایجاد حوادث سال 96 وجود داشت، اول ناکار آمدی دولت در حل مشکلات، دوم سوء استفاده سیاستمداران و جناح های سیاسی از نارضایتی مردم و سوم نبودن احزب قدرتمند و قوی برای اینکه مطالبات مردم را از مجاری قانونی مطالبه کنند.

او ادامه داد: در سال 98 درگیر جنگ هیبریدی یا جنگ ترکیبی هستیم. دشمن همه ابزارهای خود را مانند جنگ اقتصادی که تحریم ها بخشی از آن است به کار خواهد گرفت. همچنین ناکارآمد نشان دادن دولت و نظام جمهوری اسلامی، استفاده از گروه های تروریستی معاند و منافق، ابزارهای متعارف و غیر متعارف برای براندازی نظام جمهوری اسلامی از دیگر مواردی است که دشمن استفاده خواهد کرد.

کنعانی مقدم بیان کرد: برخی نخبگان فکر می کنند آمریکایی ها به دنبال تنظیم نظام جمهوری اسلامی هستند در حالی که آنها بدنبال براندازی نظام هستند و قطعا در این نوع جنگ هیبریدی اراده ملی و حضور مردم در صحنه یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند مانع از پیروزی دشمن شود. آنها در سال 98 اراده ملی و حضور مردم در صحنه را مورد هدف قرار داده و با ایجاد بی اعتمادی، می‌خواهند بین مردم و حاکمیت فاصله بیندازند.

این فعال سیاسی گفت: اینکه در آستانه 9دی آدرس غلط به افکار عمومی بدهیم به حاشیه بردن فتنه 96 و اصل موضوع است و فتنه رسانه ای شکل خواهد گرفت.

او در پاسخ به این سوال که شرایط کنونی چقدر حاصل از فتنه 96 است، گفت: در سال 96 کنترل خصوصا در بحث اقتصادی از دست دولتمردان خارج شد. اما درحال حاضر اوضاع تحت کنترل بوده البته ناملایمات و سختی هایی در کشور داریم اما قابل کنترل و تنظیم است. در آن موقع به نظر می‌رسید رهاسازی شکل گرفته و کسی حاضر نبود مسئولیت حوادث و اتفاقاتی که نارضایتی مردم را شکل می داد به عهده گیرد. اما در حال حاضر دولت قادر به تنظیم و کنترل شرایط است. 

او با بیان اینکه اتفاقات 96 باعث شد دشمن جری تر شود، گفت: کسانی که فتنه و اقدامات مخرب انجام می دهند، اولین اقدامشان چراغ سبز نشان دادن به دشمن است که انها را تشویق به فشار و تحریم بیشتر و اقدام علیه مردم می کنند. این چیزی است که ما در فتنه ها می بینیم.

نظر شما
پرونده ویژه