آیت الله نوری همدانی:

خروج آمریکایی ها از سوریه پیروزی برای جامعه اسلامی است

۱۳۹۷/۱۰/۰۸ - ۱۹:۲۹:۰۶
کد خبر: ۷۹۳۷۴۸
خروج آمریکایی ها از سوریه پیروزی برای جامعه اسلامی است
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: اکنون شاهد اتفاق های بسیار خوبی در منطقه مانند خروج آمریکا و همپیانان آنها در سوریه و عراق هستیم و این نشانه پیروزی برای جامعه اسلامی است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «آیت الله حسین نوری همدانی»، روز شنبه در در دیدار گروهی از دانشجویان لبنانی، افزود: اکنون روز به روز شاهد بیداری، تحول و پیشرفت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در منطقه هستیم.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا اواخر آذرماه امسال گفت که قصد دارد نیروهای این کشور را از سوریه و عراق خارج کند. آمریکا دارای 19 پایگاه نظامی در منطقه شرق سوریه و نزدیک مرزهای مشترک این کشور با عراق است که مهم ترین آنها پایگاه التنف (در جنوب شرق) است.

نیروهای آمریکایی بدون اجازه دولت سوریه در این کشور حضور دارند و دمشق بارها خواستار پایان تجاوز نظامی نیروهای آمریکایی در سوریه شده است.

آیت الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود بر همفکری و همراهی با نخبگان کشورهای اسلامی برای رفع مشکلات جامعه اسلامی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه در لبنان مردم و روحانیان مبارز، متدین، اسلامی، دینی و پیرو مبانی دینی و ولایت فقیه و انقلابی وجود دارند و این مردم با سایر ملل دیگر فرق دارند، گفت: هم اکنون جامعه نیازمند افرادی است که مردم را به دینداری، امر به معروف و نهی ازمنکر دعوت کنند و این بیان نورانی قرآن کریم است و همه مسلمانان را به این امر خطیر دعوت می کند.

وی با بیان اینکه کسانی که در راه تحصیل علم و دانش گام بردارند، دارای جایگاه بالایی در پیشگاه خدای متعال می باشند، اظهار داشت: مهمتر از همه معرفت به مبانی دینی و الهی و عمل و پیاده کردن آن درجامعه است.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: اهل علم کسانی هستند که مردم را به دینداری، جهاد و مقابله با دشمنان دعوت می کنند و از این لحاظ وظیفه سنگینی برعهده دارند.

نظر شما