عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

نظارت مجلس به قوانین بسیار ضعیف است/ نمایندگان به حل مسائل ملی نمی‌پردازند

۱۳۹۷/۱۰/۱۲ - ۰۵:۵۰:۴۶
کد خبر: ۷۹۵۰۳۰
نظارت مجلس به قوانین بسیار ضعیف است/ نمایندگان به حل مسائل ملی نمی‌پردازند
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: امسال در کمیسیون تلفیق باید به بخش عمرانی کشور توجه ویژه ای داشته باشیم تا دیگر شاهد حوادث ناگواری از قبیل سقوط اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات نباشیم.

«یوناتن بت کلیا»، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در خصوص میزان نظارت مجلس به قانون های اعمال شده با اشاره به اینکه وظیفه مجلس قانون گذاری و نظارت است، گفت: وقتی مجلس قانونی را تصویب می کند باید نظارت کافی را بر قانونی که اعمال کرده، داشته باشد.

از توانمندی نخبگان استفاده کنیم

بت کلیا تصریح کرد: در شرایط تحریم تهیه و نوسازی ناوگان با کمی سختی روبرو شده است. ما اگر درست حرکت کنیم می توانیم با ایجاد فضا و ظرفیت برای نخبگان خود، مانع از فرار مغزها به خارج از کشور شویم و هم از پتانسیل آنها در تولید داخلی استفاده کنیم تا به خودکفایی رسیده و همه نیازهای داخلی را تامین کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به فرمایشات بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: همانطور که در 8 سال دفاع مقدس در مقابل دنیا ایستادیم در این برهه از زمان نیز در مقابل تحریم ها محکم و استوار می ایستیم.

وی با اشاره به اینکه اگر مجلس و دولت به شهرداری‌ها کمک نکنند، این سازمان نمی تواند به تنهایی سر پا بایستد، افزود: حوادثی که طی چند سال اعم از سقوط هواپیما، تصادف قطار و حوادث اتوبوس ها با آن مواجه بودیم به عدم نظارت بستگی دارد.

نظارت مجلس بسیار ضعیف است

وی گفت: نظارت مجلس بسیار ضعیف است. منِ نماینده، وظیفه ای را که بر گردن دارم به خوبی  انجام نمی دهم. به دنبال موضوعاتی هستیم که ارزش ملی و منطقه ای ندارد و صرفا برای اینکه خودی نشان دهیم، اقدام می کنیم که در نهایت با این روش ها، ره به جایی نمی بریم.

بت کلیا بیان کرد: الان فصل بودجه است و ما هر ساله شاهد هستیم که در کمیسیون تلفیق اعداد و ارقام کم و زیاد می شود اما به این نکته توجه نمی کنیم که چرا یک پنجم بودجه کشور به بودجه زیرساختی و عمرانی اختصاص می یابد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: در کمیسیون تلفیق باید به بخش عمرانی کشور توجه ویژه ای داشته باشیم تا دیگر شاهد حوادث ناگواری از قبیل سقوط اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات نباشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز