دبیر هیات دولت:

پرونده تغییر استانداران مشمول بازنشستگی بسته شد

۱۳۹۷/۱۰/۱۳ - ۰۹:۵۳:۵۴
کد خبر: ۷۹۵۶۴۵
پرونده تغییر استانداران مشمول بازنشستگی بسته شد
دبیر هیات دولت گفت: پرونده تغییر استاندارانی که به دلیل قانون منع بکارگیری بازنشستگان از سمت خود کنار رفته بودند، بسته شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «محسن حاجی میرزایی» گفت : امروز در همه استان های کشور استانداران مورد اعتماد دولت مشغول به کار و خدمت و فعالیت هستند.
دبیر هیات دولت ضمن تشریح مصوبات جلسه روز - چهارشنبه - هیات وزیران، خاطرنشان کرد: در این جلسه، افراد پیشنهادی وزارت کشور برای تصدی استانداری استان های خراسان رضوی، یزد، قم و فارس معرفی شدند.
دبیر هیات دولت اظهار داشت: این افراد با حضور در دولت برنامه ها و اولویت های خود را برای اداره و مدیریت استان تشریح کردند و به سوالات وزیران نیز پاسخ دادند.
حاجی میرزایی افزود: در نهایت هیات وزیران، «علیرضا رزم حسینی» را برای استانداری استان خراسان رضوی، «بهرام سرمست» را برای استان قم ، «عنایت الله رحیمی» را به عنوان استاندار فارس و «محمدعلی طالبی» را نیز برای استانداری یزد انتخاب و به آنها رای اعتماد دادند.
دبیر هیات دولت تصریح کرد: با انتخاب این چهار استاندار پرونده انتخاب استاندارانی که به دلیل قانون منع بکارگیری بازنشستگان از سمت خود کنار رفته بودند و تغییر استانداران مشمول بازنشستگی بسته شد.
حاجی میرزایی بیان کرد: هیات وزیران همچنین از خدمات همه استانداران که در طول این مدت با دولت همکاری کردند و به دلیل این قانون از ادامه همکاری منصرف شدند، قدردانی کرد.
دبیر هیات دولت گفت: همچنین در ادامه جلسه، هیات وزیران برای حمایت از ناوگان ملی و توسعه صادرات و تسهیل ترانزیت کالا و جلوگیری از قاچاق سوخت، سهمیه دولتی نفت گاز (گازوییل) برای ناوگان ایرانی و همچنین نرخ فروش آن به ناوگان ایرانی و خارجی برای خروج از کشور را تعیین کرد.
حاجی میرزایی توضیح داد: بر اساس این تصمیم، تمام خودروهای حمل و نقل ناوگان ایرانی که قصد عزیمت به کشورهای ارمنستان، نخجوان، ترکمنستان، عراق، جمهوری آذربایجان و افغانستان دارند، می توانند 200لیتر سهم نفت گاز با نرخ مصوب دولتی دریافت کنند.
وی گفت: همچنین برای افرادی (خودروهایی) که قصد عزیمت به اقلیم کردستان عراق و ترکیه دارند نیز 300لیتر و برای سایر کشورها 500 لیتر سهمیه نفت گاز تعیین شد. 
دبیر هیات دولت افزود: خودروهایی که مایل هستند بیش از سهمیه تعیین شده نفت گاز استفاده کنند یا خودروهای خارجی که قصد خروج از کشور دارند در ازای دریافت نفت گاز باید مبلغ 90درصد نرخ نفت گاز در طرف مقابل را بپردازند.
حاجی میرزایی بیان کرد: همچنین در جلسه روزگذشته، دولت به وزارت راه و شهرسازی اجازه داد قرارداد مشارکت را برای اجرای آزادراه سیرجان-شهربابک را امضا کند.
دبیر هیات دولت توضیح داد: همچنین دولت با هدف حمایت از تسهیلات گیرندگان از صندوق ذخیره ارزی، زمان بازپرداخت تسهیلات اعطایی کسانی را که طرح تولیدی خود را اجرا کرده اند، اما به دلیل شرایط حاکم بر اقتصاد کشور نتوانستند بدهی خود را بپردازند و این عدم پرداخت غیر ارادی و تحت تاثیر شرایط جاری بوده است، تا پایان سال 97 تمدید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز