پلوسی رییس مجلس نمایندگان شد؛

ترامپ با نگرانی به پلوسی تبریک گفت/ ترک نشست خبری بدون پاسخ به سوال‌ها

۱۳۹۷/۱۰/۱۴ - ۰۶:۳۱:۱۴
کد خبر: ۷۹۵۸۴۹
ترامپ با نگرانی به پلوسی تبریک گفت/ ترک نشست خبری بدون پاسخ به سوال‌ها
رئیس جمهوری آمریکا که بخشی از دولت خود را برای تحصیل بودجه ساخت دیوار مرزی به مدت 13 روز تعطیل کرده است، پس از انتخاب نانسی پلوسی در یک نشست فوق العاده خبری ظاهر شد و ضمن تبریک به رئیس مجلس جدید آمریکا بار دیگر بر درخواست 5.6 میلیارد دلاری تاکید کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دونالد ترامپ عصر پنج شنبه در این نشست خبری افزود: انتخاب نانسی پلوسی را تبریک می گویم، این دستاورد بزرگی است و قصد داریم کارهای زیادی انجام دهیم.

وی پس از آن به دلایل لزوم ساخت دیوار مرزی پرداخت و در این زمینه از برخی ماموران مرزی برای ارائه اطلاعات به خبرنگاران استفاده کرد.

ترامپ با بیان اینکه درباره هیچ موضوعی به اندازه دیوار مرزی ننوشته و توئیت نکرده است، گفت تا کنون از هیچ موضوعی اینگونه پشتیبانی نکرده ام و شما می دانید چه اقداماتی انجام داده ایم.

وی افزود: در سال گذشته 17 هزار جرم عبور از مرز روی داده است. این تنها یک مورد است و موارد دیگر وجود دارد.

رئیس جمهوری آمریکا به تلاش های دولتش برای مبارزه با ورود مواد مخدر هم اشاره کرد و ادامه داد به نظر می رسد ورود مواد مخدر از مرزهای جنوبی ما متوقف شده است. متاسفانه مواد مخدر و چیزهای دیگر از مرزهای جنوبی ما می گذرد.

رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر تهدید کرد بدون دیوار مرزی ما امنیت نخواهیم داشت.

ترامپ به هیچ سوالی پاسخ نداد و سالن نشست خبری را که برای نخستین بار به آنجا آمده بود، ترک کرد. به نظر می رسد این اقدام ترامپ بر اساس نگرانی هایی است که از آغاز به کار مجلس نمایندگان جدید با اکثریت دمکرات ها دارد.

گفتنی است؛ مجلس نمایندگان آمریکا در نخستین جلسه دوره یکصد و شانزدهم خود «نانسی پلوسی» را به عنوان رئیس این مجلس انتخاب کرد.

نانسی پلوسی با ۲۱۹ رأی موافق این سمت را به دست آورد. رقیب او «کوین مک‌کارتی»، رهبر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان ۱۹۲ رأی آورد. ۱۲ نماینده دموکرات علیه پلوسی رأی دادند.

این نماینده ایالت کالیفرنیا ازسال 2007 تا 2011 عهده دار ریاست مجلس نمایندگان آمریکا بوده و اولین زنی است که به عنوان رئیس مجلس نمایندگان انتخاب شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز