از سوی عضو مجلس نمایندگان سوریه صورت گرفت؛

درخواست برای تعقیب مسعود و مسرور بارزانی

۱۳۹۷/۱۰/۱۴ - ۰۷:۱۱:۵۲
کد خبر: ۷۹۵۸۵۴
درخواست برای تعقیب مسعود و مسرور بارزانی
محمود جوخدار عضو مجلس نمایندگان سوریه دیروز پنجشنبه مسعود بارزانی رئیس حزب دمکرات منطقه کردستان عراق را به ارتکاب جرم و جنایت در شمال شرق سوریه متهم کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمود جوخدار اعلام کرد : مسعود بارزانی از کُردهای مسلح مناطق شمال شرقی سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی می کند و دولت دمشق از این حق برخوردار است که بارزانی را در دادگاه های سوری و بین المللی تحت تعقیب قرار دهد.

جوخدار در مصاحبه با پایگاه اینترنتی المعلومه گفت : کارنامۀ مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق و پسرش "مسرور" (نامزد ریاست دولت محلی منطقه کردستان) پُر از خیانت، وابستگی به آمریکا و رژیم صهیونیستی و اجرای نقشه های آمریکا در شمال شرق سوریه است.

جوخدار گفت : سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اولین طرفی بود که فاش کرد مسرور بارزانی از تروریسم حمایت می کند و هر کسی را که مخالف سیاست هایش باشد، در منطقه کردستان و سوریه سرکوب و نابود می کند.

نماینده پارلمان سوریه اعلام کرد : دولت دمشق اطلاعاتی درباره جرایمی که مسعود و مسرور بارزانی مرتکب شده اند، در دست دارد و این حق را دارد که آنها را در دادگاه های سوری و بین المللی به علت ارتکاب جرایمی در شمال شرق سوریه و حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه های مسلح کُرد تحت تعقیب قرار دهد.

نظر شما