در دیدار امروز مطرح شد؛

نهایی شدن سند جامع همکاری‌های مشترک میان ایران و افغانستان

۱۳۹۷/۱۰/۱۵ - ۱۸:۴۵:۲۳
کد خبر: ۷۹۶۴۲۴
نهایی شدن سند جامع همکاری‌های مشترک میان ایران و افغانستان
معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان، در ادامه دیدار و گفتگو با مقامات افغانستان با« عبدالله عبدلله» رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان در قصر «سپیدار »دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در این نشست «سید عباس عراقچی»،معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشور، روابط میان دو کشور را تاریخی و دوستانه خواند و از پیشرفت کار درباره نهایی شدن سند جامع همکاری‌های مشترک میان دو کشور صحبت کرد.

 وی در این ارتباط افزود: سه کمیته از کمیته‌های مشترک کارهای خود را به پایان رسانیده‌اند و کار دو کمیته دیگر در حال نهایی شدن است.

معاون ظریف ابراز امیدواری کرد که این سند هرچه زودتر نهایی شود و رهبران دو کشور آن را امضا کنند .

 در این نشست عراقچی از مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با هیات طالبان در تهران صحبت کرد و رئیس اجرایی دولت افغانستان  را در جریان این مذاکرات قرارداد.

 این دیپلمات ارشد ایرانی همچنان تاکید کرد:این مذاکرات در هماهنگی با حکومت افغانستان صورت گرفته و جمهوری اسلامی ایران از حکومت افغانستان و مذاکرات صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت و پشتیبانی می‌کند.

 وی همچنان حمایت خود را از روند مردم‌سالاری و برگزاری انتخابات در افغانستان ابراز داشت و با اهمیت‌خواندن میزان مبادلات تجارتی میان دو کشور خواهان افزایش روابط و داد و ستد اقتصادی میان ایران و افغانستان شد .

 در جریان این رایزنی، رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با قدردانی از سفر عراقچی به افغانستان از وی خواست تا مراتب احترامات وی را به مقامات جمهوری اسلامی ایران  اعلام کند .

عبدالله عبدالله، روابط میان دو کشور را تاریخی و استوار بربنیادهای محکم دوستی و همکاری خواند.

رئیس اجرایی دولت افغانستان، حمایت این کشور را از نهایی شدن سند جامع ابراز  و تاکید کرد که کارهایی باقیمانده دو کمیته باید به زودی نهایی  شود .

وی  از این‌که جمهوری اسلامی ایران طرف افغانستان را در جریان مذاکرات با گروه طالبان قرارداده است، قدردانی کرد.

 رئیس اجرایی دولت افغانستان همچنان تاکید کرد که حکومت از صلح حمایت می‌کند، اما صلح نمی‌تواند به قیمت دستاوردهای سالیان اخیر تحقق یابد.

این مقام مسوول در دولت افغانستان، با تشکر از حمایت جمهوری اسلامی  ایران ،نقش تهران  را در میزبانی از مهاجرین افغانستان ستود و خواهان افزایش همکاری‌ها میان دو کشور شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز