عضو جامعه روحانیت مبارز:

کیفیت خطبه‌ها را بالا ببریم/ خطیب نماز جمعه درد مردم را با درمان بیان کند

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۰۵:۰۹:۱۴
کد خبر: ۷۹۶۷۹۹
کیفیت خطبه‌ها را بالا ببریم/ خطیب نماز جمعه درد مردم را با درمان بیان کند
عضو جامعه روحانیت مبارز، درباره جوان‌گرایی بیان کرد: جوانان انرژی، شادابی، ذوق و علاقه و شایستگی دارند و ما باید از وجود آن‌ها استفاده کنیم.

«سیدرضا اکرمی»، عضو جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به جوان گرایی در نماز جمعه تهران، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا مطرح کرد: در دین اسلام پیامبر بر جوان‌گرایی تاکید کردند و جوانان را در رکاب خود به کار می‌گرفتند. ما باید به جوانان اعتماد کنیم اعم از اینکه مدرس، امام جمعه، مدیر و...باشند و از وجود آن‌ها استفاده کنیم چراکه جوان، انرژی، شادابی، ذوق، علاقه و شایستگی دارد و ما باید از وجود آن‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به دستور امام جمعه تهران مبنی بر برداشتن میله میان مسئولین و مردم در نماز جمعه، ابراز کرد: به نظر من کارهای سطحی و ساده خیلی دوام و نتیجه مطلوب ندارند.

اکرمی یادآور شد: نماز جمعه تهران امروز را با جمعیت ده میلیونی سال 58 به امامت مرحوم طالقانی مقایسه کنید. به نظر من ما باید در نماز جمعه کیفیت کار و کیفیت خطبه‌ها را بالا ببریم.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: باید سخنرانانِ قبل از خطبه افراد باکیفیت باشند. باید خطیب نماز جمعه و سخنران، دردهای مردم را با درمان بیان کنند و باید راه حل برای مشکلات جامعه بدهند وگرنه با گفتار درمانی مشکل حل نمی‌شود. باید گفتار را با عمل همراه کنیم تا خود به خود جمعیت نماز جمعه قانع شوند که خطبه بشوند و علاقه‌مند شوند که در خطبه‌ها شرکت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز