واکنش ایران به صحبت‌های اخیر ترامپ

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۰۸:۰۳:۰۰
کد خبر: ۷۹۶۹۱۱
واکنش ایران به صحبت‌های اخیر ترامپ
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آقای ترامپ صرفا آرزوهای باطل و محال خود را بیان می‌کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «بهرام قاسمی»، سخنگوی وزارت امور خارجه، بامداد روز دوشنبه  در پاسخ به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: ایشان هم چون همیشه، بی آموختن درسی از تاریخ تحولات دهه‌های اخیر و بازبینی سیاست‌های سرا پا غلط اسلاف خود در قبال این منطقه و ایران بار دیگر سخنانی بی منطق  و از سر نفرت را نسبت به مردم این سرزمین باستانی مطرح کرده است که باز تکرار همان زیاده خواهی و جاه طلبی‌های قدرت‌های قرون وسطایی و تاریخ مصرف گذشته است. 

وی افزود: خیال‌پردازی و اقدامات خصمانه ایالات متحده آمریکا تاکنون علیرغم همه تلاش‌های کینه‌توزانه آنها نسبت به مردم ایران راه بجایی نبرده و بی شک در آینده نیز نخواهد برد.

سخنگوی وزارت امور خارجه  تصریح کرد: ترامپ صرفا آرزوهای باطل و محال خود را بیان می‌کند که با واقعیت‌های موجود هیچ تطابقی ندارد. او می‌داند جمهوری اسلامی ایران دهه‌هاست با فشارها و سیاست‌های تحریمی آمریکا آشنا و رو در رو است.

قاسمی تاکید کرد: ایشان بداند ملت ایران هیچگاه در برابر فشارهای ظالمانه آمریکا سر فرود نخواهد آورد؛ آنهم در برابر حاکمانی که تحریم را بجای تکریم و دیوار را بجای پل برمی‌گزینند. ایرانیان در طول تاریخ پر فراز و نشیب اما افتخارآمیز خود آموخته‌اند چگونه در برابر زیاده خواهان و زورگویان ایستادگی کرده و با هضم ایران ستیزان، آنان را در خود هضم کنند.

بر اساس این گزارش ، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا عصر یکشنبه وضعیت ایران را بد توصیف کرد و مدعی شد که ایران خواهان گفت‌وگو است.

وی که در واشنگتن در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «اوضاع ایران اصلا خوب نیست. کنار گذاشتن توافق وحشتناک هسته‌ای با ایران، اثر عظیمی روی آن‌ها داشته و دارند نیروهایشان را از همه‌جا عقب می‌کشند. اوضاعشان خوب نیست. می‌خواهند مذاکره کنند.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز