فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

دولت موقت، دولت موفق/ دولت خاتمی موفق‌ترین دولت در این ۴۰ سال است/ تخریب دولت‌ها نشان توسعه نیافتگی فکری است

۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۰۵:۳۴:۱۲
کد خبر: ۷۹۷۲۷۸
دولت موقت، دولت موفق/ دولت خاتمی موفق‌ترین دولت در این ۴۰ سال است/ تخریب دولت‌ها نشان توسعه نیافتگی فکری است
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه به‌جای انتقاد به برخی دولت‌ها، آنها را تخریب می‌کنند، گفت: این نشان توسعه نیافتگی فکری و فرهنگی ما است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «آیت‌الله محمد یزدی» در پژوهشگاه علامه طباطبایی بیان کرد در این ۴۰ سال به اندازه ۴۰۰ سال به این کشور خدمت شده و به اندازه ۴۰۰ سال رشد و پیشرفت داشته‌ایم.

در همین خصوص «محمدعلی ابطحی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در توییتر خود نوشت: «آیت‌الله یزدی گفته‌اند ما در این چهل سال به اندازه چهارصد سال پیشرفت کرده‌ایم. خیلی هم عالی. اما وقتی که بنی صدر و مهندس موسوی و رفسنجانی و خاتمی و احمدی‌نژاد و روحانی را مطرود و خائن و منحرف می‌دانند، پس چه دولتی باعث شده چهارصد سال پیشرفت کنیم؟»

                                    دولت‌های پس از انقلاب هر کدام نمره مشخصی دارند

«عبدالله ناصری»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا، در پاسخ به این سوال که پیشرفت 40 ساله انقلاب حاصل تلاش یک دولت 4 یا 8 ساله است یا خیر؟ گفت: آنچه در کشور به عنوان پیشرفت می‌توان قلمداد کرد، حاصل یک کار مداوم و مستمری است که دولت‌های مختلف انجام دادند. البته نباید این را نادیده گرفت که دولت‌های پس از انقلاب هر کدام‌شان یک نمره مشخصی در این پیشرفت ها دارند.

او ادامه داد: باید تفاوت قائل شد بین دولت‌هایی که در سخت‌ترین شرایط بین‌المللی و اقتصادی با نفت ارزان قیمت، کشور را به بهترین شکل اداره کردند، با دولت‌هایی که با بالاترین قیمت نفت بخش قابل توجهی از درآمد ملی را در  دوران خودشان نه از سر اراده و آگاهانه، بلکه از سر نابلدی و ناکارآمدی حیف و میل کردند.

                  در این چهل سال در حوزه فرهنگی و اجتماعی پیشرفت قابل دفاعی نداشتیم

ناصری بیان کرد: پیشرفت 40ساله مربوط به همه دولت‌ها بوده اما این فقط در زمینه‌های سازندگی و عمرانی است. قطعا در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی در این 40 سال پیشرفتی نداشته‌ایم.

                                  دولت خاتمی موفق ترین دولت در این 40 سال بود

او در پاسخ به این سوال که از میان دولت ها کدام دولت در موفقیتِ 40 ساله انقلاب نقش داشته است؟ بیان کرد: من از قول کارشناسان اقتصادی و توسعه و نه از باب اینکه خودم در آن دولت نقش داشتم، نمره اول را به دولت آقای خاتمی می‌دهم. همچنین دولت آقای موسوی در شرایط جنگ با کمترین منابع و درآمدهای پولی به بهترین شکل کشور را اداره کرد.

                                                 دولت موقت، دولت موفق بود

این فعال سیاسی گفت: حتما امروز بعد از 40 سال با صدای بلند اعلام می‌کنم اگر بسیاری از نگرش‌های مرحوم بازرگان در حوزه‌های سیاست خارجی و سیاست داخلی در دستور کار قرار می‌گرفت حتما ایران در افق جهانی در سطح دیگری قرار داشت. بنابراین دولت آقای بازرگان با عمر کوتاهی که داشت دولت موفقی بود و قابل تقدیر و ستایش است. بعد از دولت مهندس موسوی، برای دولت آقای هاشمی رتبه سوم را قائل هستم و دولت آقای روحانی را در رتبه چهارم و احمدی‌نژاد را در رتبه پنجم قرار می‌دهم.

                               تخریب دولت‌ها نشان توسعه نیافتگی فکری است

او با بیان اینکه به‌جای انتقاد به برخی دولت‌ها، آنها را تخریب می‌کنند، گفت: این نشان توسعه نیافتگی فکری و فرهنگی ما است. قدرت به صورت عادلانه در کشور توزیع نشده است. به عنوان مثال رسانه ملی و صداوسیما در اختیار رئیس جمهور نیست و طبیعتا در این 30 ساله اخیر اساسا مدیریت صداوسیما خیلی با دولت‌ها هماهنگی نداشته البته به غیر از دولت احمدی‌نژاد.

                                        تلاش صداوسیما در راستای تخریب دولت‌ها

او گفت: صداوسیما در راستای تخریب دولت‌ها تلاش کرده است یعنی اگر دولت‌ها رسانه‌ای برای خود داشته باشند یا رسانه ملی در راستای تبیین دستاوردهای دولتی تلاش کند، حتما ذهنیت جامعه متفاوت می‌شود. جمع‌بندی جامعه این است که در جمهوری اسلامی رسانه‌ها حق بیان هر واقعیتی را ندارند لذا خیلی از هویت‌های تلخ و شیرین توسط رسانه‌های موثر گفته نمی‌شود. به همین جهت امروز فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در دَست رسانه‌های خارجی بوده و این موضوع باعث شده شایعات و سخن‌های غیرواقعی در شبکه‌های اجتماعی زیاد شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز