مشاور اسبق وزیر امور خارجه:

آمریکا بزودی از افغانستان خارج می‌شود/ افغانستان خطر کمتری برای داعش دارد

۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۰۵:۱۸:۰۴
کد خبر: ۷۹۷۲۷۹
آمریکا بزودی از افغانستان خارج می‌شود/ افغانستان خطر کمتری برای داعش دارد
مشاور اسبق وزیر امور خارجه در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گفت: حضور آمریکا در سوریه یک باخت است.

«حسین شیخ‌الاسلام»، مشاور اسبق وزیر امور خارجه، در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا مطرح کرد: حضور آمریکا در سوریه یک باخت است. حضور نیروهای آمریکایی در سوریه هزینه دارد پس اقدام عاقلانه این بود که خارج شوند.

وی ادامه داد: آمدن آمریکا به سوریه و ماندنش اشتباه بود اما خروجش اقدام درستی است؛ ضمن اینکه مشکلی برای‌شان پیش آمده بود که ناچار بودند با کردها کار کنند و کردها با دولت ترکیه مشکل دارند، بنابراین این موضوع باعث ایجاد فاصله میان ترکیه و آمریکا شد. این آمریکای ابرقدرت هیچ جایگاهی در معادله سیاسی سوریه ندارد.

وی با اشاره ورود داعش به افغانستان گفت: وقتی آمریکایی‌ها از سوریه خارج شوند جای آن‌ها را حکومت و ارتش سوریه می‌گیرد بنابراین باید داعشی‌ها را جایی ببرند که حاکمیت مرکزی ضعیفی باشد تا قتل عام نشوند و افغانستان خطر کمتری برای داعش دارد.

مشاور اسبق وزیر امور خارجه یادآور شد: تمرکز آمریکا بر افغانستان و عراق به این دلیل است که احساس می‌کند این دو کشور را باید نگه دارد تا بتواند به مرز ایران نزدیک‌تر باشد. هرچه به مرز ایران نزدیک‌تر باشد برایش از اهمیت بیشتری برخوردار است. البته دیر یا زود از افغانستان هم خارج می‌شود چراکه آن‌جا هم شکست خورده است. آمریکا شکست خورده و هرکاری انجام می دهد از روی ناچاری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز