کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با برنا:

آمریکا تصمیم دارد منافقین پراکنده در جهان را به عراق منتقل کند/ اسرائیل تلاش می‎کند از طریق فعالان سیاسی، نفوذ خود در عراق را تقویت کند

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۰۵:۱۰:۱۱
کد خبر: ۷۹۷۷۴۵
آمریکا تصمیم دارد منافقین پراکنده در جهان را به عراق منتقل کند/ اسرائیل تلاش می‎کند از طریق فعالان سیاسی، نفوذ خود در عراق را تقویت کند
کارشناس مسائل خاورمیانه، درخصوص تحرکات آمریکا در عراق و انتشار خبری مبنی بر ورود منافقین به عراق گفت: رفتار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در سوریه و عراق کاملا پیچیده و مبهم است.

«حسن هانی‌زاده»، کارشناس مسائل خاورمیانه، در خصوص تحرکات آمریکا در عراق و انتشار خبری مبنی بر ورود منافقین به عراق در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: رفتار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در سوریه و عراق کاملا پیچیده و مبهم است. ترامپ از یک سو مدعی است نیروهای خود را از سوریه خارج می‌کند و از سوی دیگر نیروهای آمریکایی موجود در عراق، تقویت می‌شوند. بر اثر فشار برخی از چهره‌های افراطی آمریکا به ترامپ مانند مشاور امنیت ملی، در نظر دارند منافقین را که پراکنده و سرگردان در هستند از اروپا و کشورهای شرق آسیا مثل آلبانی به عراق منتقل کنند.

هانی‌زاده گفت: در واقع آمریکا تلاش می‌کند این منافقین سرگردان را برای فشار به جمهوری اسلامی ایران به عراق منتقل کند ولی عراق اجازه نخواهد داد منافقین وارد این کشور شوند چراکه منافقین در کشتار این ملت در انتفاضیه 1991 نقش داشتند و عامل کشتار 150هزار نفر از شیعیان هستند.

وی افزود: به هر حال عراق همه تحرکات آمریکا را رصد می‌کند و اگر آمریکایی‌ها بخواهند از گروهک منافقین مانند داعش برای استفاده علیه ملت‌های ایران و عراق استفاده کنند، قطعا با واکنش تندی از سوی این کشور مواجهه خواهد شد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه یادآور شد: اگر آمریکایی‌ها اقدامات خود را عملیاتی کنند و بخواهند منافقین را به عراق بازگردانند این کشور اقدامات لازم را انجام می‌دهد و این گروهک را مانند داعش سرکوب خواهد کرد.

هانی‌زاده با اشاره به هیاتی که از عراق به اسرائیل سفر کرد، گفت: متاسفانه گزارش‌ها نشان می‌دهد چند گروه از روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی از اقلیم کردستان به فلسطین اشغالی سفر کرده و با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار داشتند. این مسئله با سیاست‌های کلان دولت عراق منافات دارد. برخی افراد و فعالان سیاسی اقلیم کردستان بدون توجه به سیاست‌های کلان دولت مرکزی عراق دست به این اقدام زدند که قطعا با واکنش‌هایی از سوی فعالان سیاسی ضدصهیونیستی مواجه خواهند شد. این اقدام آن‌ها قطعا پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد تعدادی از فعالان سیاسی که با ایران زاویه دارند به اسرائیل سفر کردند. اسرائیل که نتوانسته اقلیم کردستان را از پیکره عراق جدا کند، اکنون تلاش می‌کند از طریق این فعالان سیاسی نفوذ خود را در عراق تقویت کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز