رئیس جمهوری در جلسه شورای عالی فضای مجازی:

مردم قم حق بزرگی بر حوزه علمیه و انقلاب دارند/ فرصت‌های بزرگ فضای مجازی در شرایط تحریم برای کمک به تولید و اشتغال هدایت شود

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۱۷:۵۷:۴۵
کد خبر: ۷۹۸۲۴۷
مردم قم حق بزرگی بر حوزه علمیه و انقلاب دارند/ فرصت‌های بزرگ فضای مجازی در شرایط تحریم برای کمک به تولید و اشتغال هدایت شود
رئیس جمهوری قیام مردم شریف قم در 19 دی سال 56 را در آن مقطع مهم، تاریخی و آغازی مهم برای بیداری مردم و پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: مردم قم حق بزرگی بر گردن حوزه علمیه، انقلاب و کشور دارند چرا که قم و ۱۹ دی، مهد انقلاب اسلامی است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر چهارشنبه در شورای عالی فضای مجازی، افزود: مردم قم از آغاز نهضت اسلامی و تا فروردین 42 و حمله رژیم ستمشاهی به مدرسه فیضیه، 15 خرداد و سخنرانی تاریخی حضرت امام(ره) در عاشورای سال 42 ، نقش ارزنده‌ای ایفا و در کنار روحانیت و طلاب وفاداری کردند.

دکتر روحانی افزود: قیام 19 دی مردم قم در حمایت از حضرت امام(ره) به فرآیندی تبدیل شد که به پیروزی کل ملت در انقلاب اسلامی رسید و از جمله مردم مومن تبریز در چهلم شهدای 19 دی، حماسه دیگری در مبارزه آفریدند.

رئیس شورای عالی فضای مجازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه و وظایف مهم این شورا و نیز تحولات گسترده در حوزه ارتباطات اجتماعی، افزود: فرصت‌های بزرگ فضای مجازی و شبکه‌های نوین اطلاع‌رسانی باید در شرایط تحریم به سمت کمک به تولید و ارتقای اشتغال هدایت شود.

دکتر روحانی همچنین با تأکید بر مطالبه مهم رهبر معظم انقلاب جهت حضور پرشور و آگاهانه جوانان در فضای مجازی برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان، تقویت روحیه امید به آینده، اتحاد و اعتماد عمومی را مهم‌ترین اقدام برای مقابله با یأس‌آفرینی و ترویج مطالب خلاف واقع از سوی بدخواهان ارزیابی و خواهان توجه ویژه و هوشیاری رسانه‌ها در این زمینه شد.

آغاز بررسی نظام هویت معتبر در فضای مجازی

در این جلسه، بخشی از نظام هویت معتبر در فضای مجازی کشور مورد بررسی قرار گرفت و مفاهیم و الزامات زیست بوم هویت فضای مجازی کشور به تصویب رسید.

هدف از ایجاد این نظام، استقرار زیست بوم تأمین کننده زیر ساخت تعاملات آزادانه، سالم، پویا، مسئولانه و سودمند با رعایت حقوق فردی و جمعی در روابط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فناورانه بین انواع موجودیت‌ها در فضای مجازی است که زمینه لازم را برای توسعه کسب و کارهای دیجیتال، سامانه‌های فنی، رسانه‌های تعاملی و خدمات اداری ایجاد می‌کند.

الزامات زیست بوم هویت فضای مجازی شامل، تأمین مقیاس مورد نیاز برای انواع کاربردهای با قابلیت گسترش در کاربردهای آتی، تأمین سطوح اعتبار و اعتماد در تأمین اطلاعات هویت دیجیتالی به تناسب نوع تعامل، صیانت از حریم خصوصی اشخاص و حقوق عمومی جامعه، تناسب میان میزان اطلاعات ارایه شده از هر موجودیت با نوع تعامل با رعایت اختیار یا آگاهی موجودیت‌ها، تأمین ادله دیجیتال در ثبت و اعطای شناسه‌ها و گواهی‌ها و اعتباربخشی صفت‌ها، رعایت امنیت اطلاعات هویت دیجیتالی و تناسب آن با نوع تعامل از طریق ایجاد چارچوب مبادله قابل اعتماد و اعطای گواهی موثق، مرتبط بودن اطلاعات هویتی پایه فضای مجازی با فضای فیزیکی، اتکاپذیری، تاب‌آوری، ماندگاری، کاربری آسان، ‌ساده بودن ساختار و تعامل پذیری میان اجزاء زیست بوم است.

بررسی نظام هویت معتبر در فضای مجازی کشور، در جلسات آینده شورای عالی فضای مجازی ادامه می یابد.

 

نظر شما