وزیر دفاع:

ایران آمادگی دارد دستاوردهای فناورانه خود را در اختیار کشورهای مسلمان قرار دهد

۱۳۹۷/۱۰/۲۰ - ۱۰:۵۶:۵۹
کد خبر: ۷۹۸۳۷۶
ایران آمادگی دارد دستاوردهای فناورانه خود را در اختیار کشورهای مسلمان قرار دهد
وزیر دفاع ایران که برای دیدار و مذاکره با مقامات جمهوری اسلامی موریتانی وارد نواکیشوت شده بود، پس از دیدار با رئیس جمهور این کشور با «محمد غزوانی» وزیر دفاع موریتانی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع، در این دیدار مشترکات دینی و فرهنگی دو کشور را به رغم فاصله جغرافیایی، زمینه مناسبی برای توسعه دو کشور دانست و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به رغم تمامی دشمنی های آمریکا و تحریم های ظالمانه، همچنان به پیشرفت های خود ادامه می دهد و آمادگی دارد دستاوردهای علمی، فناوری و ... را در اختیار همه کشورهای مسلمان  از جمله جمهوری اسلامی موریتانی قرار دهد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی موریتانی نیز در این دیدار بر وجود اشتراکات فراوان دو کشور تأکید کرد و گفت: با وجود نزدیکی های فرهنگی دو ملت، ضروری است روابط رسمی ایران و موریتانی توسعه بیشتری یابد.

«محمد غزوانی» قدرت جمهوری اسلامی ایران را به منزله قدرت همه جهان اسلام دانست و از نقش ایران در مقابله با تروریسم قدردانی کرد و با اشاره به فشارهای دشمنان علیه  ایران گفت: اطمینان داریم جمهوری اسلامی ایران از این شرایط،  سربلند و پیروز بیرون خواهد آمد.

وی با اشاره به دوره استعمار و مقاومت مردم موریتانی در دفاع از ارزش ها تصریح کرد: فشارهای نظام بین الملل علیه جمهوری اسلامی موریتانی ناشی از مقاومت مردم موریتانی در برابر فرهنگ و هویت ملی خود بوده است.

در این دیدار طرفین بر توسعه روابط و همکاری ها دو جانبه  تأکید کردند و امیر سرتیپ حاتمی از وزیر دفاع موریتانی برای سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز