معاون هماهنگ‌کننده ارتش:

دشمن اگر اشتباه کند پاسخی پشیمان کننده دریافت می‌کند/ خلبانان جوان آماده دفاع از کشور هستند

۱۳۹۷/۱۰/۲۱ - ۱۳:۴۱:۱۴
کد خبر: ۷۹۸۶۸۹
دشمن اگر اشتباه کند پاسخی پشیمان کننده دریافت می‌کند/ خلبانان جوان آماده دفاع از کشور هستند
معاون هماهنگ کننده ارتش برگزاری موفقیت آمیز هشتمین رزمایش فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش را نشانه آمادگی و اقتدار نیروی هوایی دانست و تصریح کرد: همان طور که پیشکسوتان و رزمندگان میهن عزیز ما در دفاع مقدس از کشور حراست کردند، خلبانان جوان ما نیز آماده دفاع از کشور هستند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش در پایان هشتمین رزمایش اقتدار هوایی «فدائیان حریم ولایت» نیروی هوایی ارتش (نهاجا) در منطقه عمومی اصفهان در جمع خبرنگاران، رزمایش و آمادگی نیروی هوایی ارتش را بسیار خوب ارزیابی و اظهار کرد: امروز شاهد هنرنمایی تیزپروازان نیروی هوایی قهرمان ارتش جمهوری اسلامی ایران در آسمان ایران زمین بودیم.

وی با بیان این که «به بیش از ۹۵ درصد اهداف تعیین شده در هشتمین رزمایش فدائیان حریم ولایت نهاجا دست یافته‌ایم»، افزود: اگر چه به اهداف خود از برگزاری این رزمایش دست یافته‌ایم، اما به این کفایت نکرده و نگاه‌مان همواره به جلو است. با رصد تهدیدات و با وجود تحریم‌ها به دنبال این هستیم که هر روز بهتر از روز گذشته باشیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: با وجود هوای نامناسب و وزش باد شدید در منطقه برگزرای رزمایش، تمام موشک‌ها و بمب‌های بومی مانند بمب قاصد به اهداف برخورد کرد و زیباترین صحنه، لحظه هدف قرار دادن و منهدم کردن موشک شلیک شده از جنگنده F۵ توسط موشک میگ ۲۹ بود که نشان دهند تخصص و دقت بالای خلبانان جوان ما است.

امیر سیاری خاطرنشان کرد: امروز خبرنگاران و اصحاب رسانه دیدند در این رزمایش عملیات‌هایی از جمله پرتاب بمب، راکت، موشک و نبرد هوایی و حتی زدن موشک در هوا توسط هواپیمای دیگر و بارریزی توسط هواپیماهای ترابری بسیار خوب، به موقع و با اقتدار انجام شد.

وی برگزاری موفقیت‌آمیز هشتمین رزمایش فدائیان حریم ولایت نهاجا را نشانه آمادگی و اقتدار نیروی هوایی دانست و گفت: همان‌طور که پیش‌کسوتان و رزمندگان میهن عزیز ما در دفاع مقدس از کشور حراست کردند، خلبانان جوان ما نیز آماده دفاع از کشور و البته موجب افتخار و سر بلندی کشور هستند.

رئیس ستاد ارتش تصریح کرد: پیام این رزمایش اقتدار و آمادگی نیروهای مسلح برای دفاع از کشور است که برای دوستان خوشحال کننده و به دشمن نشان می‌دهد که اگر اشتباه کنند پاسخی قاطع و پشیمان کننده دریافت خواهند کرد.

امیر سیاری همچنین با اشاره به نقش رسانه ها در نمایش اقتدار نیروهای مسلح، تاکید کرد: رسانه‌ها باید اقتدار و آمادگی نیروهای مسلح را به خوبی به نمایش بگذارند تا دوست و دشمن بداند امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی به این توانمندی رسیده که تجهیزات مورد نیاز خود را مانند جنگنده، موشک در داخل کشور و بدون نیاز از خارج تولید کرده و با آموزش خلبان و نیروهای متخصص رزمایش های بزرگ و براساس تاکتیک های مختلف را با موفقیت انجام می‌دهیم.

وی افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تمامی متخصصان فنی و خلبانان نیروی هوایی در خارج از کشور آموزش می‌دیدند اما از زمان تشکیل دانشگاه شهید ستاری تمام خلبانان و متخصصان فنی در این دانشگاه و براساس استاندارد های جهانی آموزش می بینند و اگر این تخصص و آموزش مناسب نبود نمی توانستند به این خوبی این رزمایش و اقتدار را به نمایش بگذارند. تمامی این موفقیت ها و پیشرفت ها به دلیل خود باوری واستفاده از تجربیات گرانبهای پیشکسوتان ۸ سال دفاع مقدس است.

معاون هماهنگ کننده ارتش همچنین با اشاره به رشادتهای رزمندگان نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: آنهایی که دفاع مقدس را درک کردند، به خوبی درک می‌کنند که غُرش هواپیما به رزمندگان نیرو و روحیه می‌داد؛ امروز شاهد بودیم هواپیماهایی که به دست توانمند نیروهای صنعتی ما در نیروی هوایی ارتش، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دانشگاه های کشور به روز و به تجهیزات بومی مجهز شده‌اند، توسط خلبانان پرورش یافته در این مرز و بوم و با مهارت پرواز و ماموریت‌های محوله را با موفقیت انجام می‌دهند که موجب افتخار و احساس غرور است.

امیر سیاری با بیان اینکه«در چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به جایی رسیده‌ایم که تمام خلبانان را در داخل کشور آموزش می‌دهیم و هواپیما تولید و بهینه سازی می کنیم»، تاکید کرد:  در رزمایش اقتدار هوایی نهاجا هواپیمای صاعقه که توسط متخصصان داخلی تولید شده است، به خوبی و با اقتدار بمباران اهداف از پیش تعیین شده را انجام دادند. در دو روز و شب گذشته، شاهد اجرای عملیات‌هایی بودیم که خلبانان عزیز ما در آسمان به خوبی انجام دادند و این‌ها نشان دهنده اقتدار و توانمندی عظیمی است که در نیروی هوایی الهی و قهرمان ارتش وجود دارد.

رئیس ستاد ارتش در پایان با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران اظهار کرد: تلاش و آمادگی بالای نیروی هوای ارتش در شرایطی است که تحت شدید ترین تحریم ها قرار داریم، آمادگی و اقتدار نیروی هوایی موجب افتخار مردم ما است؛ این خلبانان جوان که به خوبی و البته به زیبایی ماموریت های محوله در رزمایش امروز را انجام دادند، جوانانی ۲۰ تا ۲۷ ساله هستند که توانستند اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را در آستانه جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش گذارند.

نظر شما