عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

مراقب جوانان باشیم ولی نه با فیلترینگ فضای مجازی/ آموزش‌های لازم برای جنگ نرم را در دستور کار قرار دهیم

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۰۵:۰۱:۳۷
کد خبر: ۷۹۸۶۹۴
مراقب جوانان باشیم ولی نه با فیلترینگ فضای مجازی/ آموزش‌های لازم برای جنگ نرم را در دستور کار قرار دهیم
برزگر گفت: اگر در یک جامعه آمادگی به وجود بیاید، جامعه برای پذیرش جامعه جهانی اعم از اینترنت، تلگرام، توییتر و... آماده است و جوانان ما می‌توانند در آن شبکه‌ها فعالیت کرده و آرمان‌های رفیع اسلام و فرهنگ ناب ایران را تبلیغ کنند.

«شهروز برزگر»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در خصوص صحبت های مقام معظم رهبری درباره رفع محدودیت های فضای مجازی با بیان اینکه زمانی در کشور دستگاه‌های ویدئو و ماهواره ممنوع بود، گفت: نمی‌شود با پیشرفت و تکنولوژی ارتباطات مبارزه کرد. با شبکه‌های  اینترنتی که نمی شود مبارزه کرد. کشورهای پیشرفته اینترنت‌ پرسرعت و با کیفیت بسیار بالا دارند و کارهای بسیاری می‌توانند انجام دهند.

وی افزود: با یک نرم افزار ساده می‌تواند کارهای زیادی انجام داد و اشتغال ایجاد کرد. بر فرض مثال برخی از شبکه‌های مجازی را فیلتر کردیم، فیلترشکن‌ها و وی پی ان‌هایی که جوانان استفاده می‌کنند چه می‌شود؟

محدودیت باعث می‌شود که دست افراد  باز شود

وی با تاکید بر اینکه در حالت عادی کسی به سراغ وی‌پی‌ان و فیلترشکن نمی رود اما اگر فیلتر شود، تهیه کردن فیلترشکن  و انتشار آن کاری ندارد که در این صورت  به سایت‌هایی ممنوع نیز دسترسی پیدا می‌کنند و این محدودیت باعث می‌شود که دستشان باز شود!

برزگر اظهار کرد: محدودیت و فیلترینگ معنا ندارد، هر چقدر در این خصوص از گذشته تا اکنون اقدام شده، موفقیت‌آمیز نبوده است. در این زمینه  باید به خانواده‌ها، جوانان، دانش‌آموزان و تمام اقشاری که با شبکه‌های مجازی و اینترنت درگیر هستند آموزش های لازم داده شود. اگر فردی را ایمن کنید در هر محیطی که قرار بگیرد از پس آن برمی‌آید.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: اینترنت کاربردهای مختلفی دارد و می‌توان از استفاده‌های مختلفی کرد. می‌شود برای تخریب اجتماع و یا  تقویت نیروی خلاق و جوان، برای افزایش اطلاعات استفاده کرد.

فرمایش مقام معظم رهبری کاملا درست است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تکنولوژی به سمت پیشرفت می‌رود و باید مراقب جوانان باشیم تاکید کرد:  فرمایشات مقام معظم رهبری کاملا درست است. اگر ما نتوانیم آن چیزی که آموزه‌های اسلام و فرهنگ و آداب و رسوم ما در کشورمان است را  کاشت کنیم، دشمنان می‌آیند و آن چیزی که دوست دارند می‌کارند و در موقع برداشت، آنها برداشت می‌کنند.

برزگر ادامه داد: نوجوانان و جوانان ما حق بزرگی بر گردن ما دارند. تا حدی می‌توانیم محدودیت ایجاد کنیم اما اگر فیلتر کنیم به جای آن می‌خواهیم چه کار کنیم؟ بهترین جایگزین آموزش و آموزه‌های اسلامی است. جوانان و بچه‌های خودمان را با آموزش مسلح کنیم و از آموزه‌های دینی به نحو احسن استفاده کنیم.

آموزش برای استفاده از فضای مجازی

وی افزود: بسیاری از سایت‌ها مخرب و برنامه‌های دشمن برای تهاجم فرهنگی و جنگ نرم هستند. محور اصلی و اساسی در این مقوله بحث آموزش است و آن را به طور جدی در دستور کار قرار دادیم. نباید سرکوب کنیم.

برزگر تصریح کرد: اگر در یک جامعه آمادگی به وجود بیاید، جامعه برای پذیرش جامعه جهانی اعم از اینترنت، تلگرام، توییتر و... آماده است و جوانان ما می‌توانند در آن شبکه‌ها فعالیت کرده  و آرمان‌های رفیع اسلام و فرهنگ ناب ایران را تبلیغ کنند و به گوش جهانیان برسانند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز