نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

فضای مجازی نباید رها باشد/ وزارت ارتباطات فضاهای مدیریت شده برای همه گروه‌های سنی فراهم کند/ با فیلتر شدن فضای مجازی مخالفم اما با کنترل نشدن آن هم مخالفم!

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۰۵:۳۷:۰۱
کد خبر: ۷۹۹۰۸۸
فضای مجازی نباید رها باشد/ وزارت ارتباطات فضاهای مدیریت شده برای همه گروه‌های سنی فراهم کند/ با فیلتر شدن فضای مجازی مخالفم اما با کنترل نشدن آن هم مخالفم!
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره محدودیت‌های فضای مجازی گفت: اگر محدودیت‌های فضای مجازی مدیریت و با دقت کنترل شود، قطعا به نفع کشور و جوانان است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «حضرت آیت‌الله خامنه‌ای»، رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح روز چهارشنبه (19 دی ماه) در دیدار هزاران نفر از مردم قم در خصوص محدودیت‌های فضای مجازی بیان کردند: «جوانان با هوشمندی، فضای مجازی را به ابزاری برای زدن تودهنی به دشمنان تبدیل کنند.»

«پروانه مافی»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: اگر محدودیت‌های فضای مجازی مدیریت و با دقت کنترل شود و همچنین در جهت اهداف بهینه‌ای که ما می‌خواهیم جوانان به آن دست پیدا کنند، قطعا به نفع کشور و جوانان است.

وی افزود: در حال حاضر برخی فضاها دچار محدودیت صددرصدی هستند و برخی دیگر کاملا رها و بدون کنترل و مدیریت است در نتیجه خسارت‌های مختلفی وارد می شود.

مافی با اشاره به استفاده سایر کشورها از فضای مجازی یادآور شد: برخی کشورها به خصوص کشورهای پیشرفته دقت بیشتری در استفاده از فضای مجازی دارند. به عنوان مثال اینترنت ویژه کودکان دارند یعنی فضای مجازی که متعلق به کودکان است. همچنین تنها مطالبی که مورد نیاز کودکان است، ارائه می‌شود؛ یعنی یک کودک و نوجوان دسترسی به همه چیز ندارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: من با فیلتر شدن فضای مجازی مخالف هستم ولی با عدم مدیریت و عدم کنترل آن هم مخالفم. باید فضای مجازی را مدیریت کنیم نه اینکه رها باشد و هر چیزی که نامربوط است در اختیار کودک، نوجوان و افراد مسن قرار بگیرد.

وی بیان کرد: به نظرم سیاست ایجاد محدودیت‌ها و کنترل‌های صالحانه، نیاز به مدیریت ویژه دارد. من در نشستی که با وزیر محترم ارتباطات داشتم همین مسئله را متذکر شدم. یکی از کارهای اساسی وزارت ارتباطات این است که فضاهای مدیریت شده مناسب را برای استفاده گروه‌های سنی مختلف، طراحی کند.

مافی در پایان بیان کرد: نیازهای گروه‌های سنی مختلف متفاوت است و باید این تفاوت‌ها درک شود. اگر بخواهیم فضای مجازی را فیلتر کنیم جوانان از طریق فیلترشکن وارد فضاهای فیلتر نشده می‌شوند و علاوه بر اینکه هدف فیلتر کردن محقق نمی‌شود، به سایت‌های نامربوط دیگری دست پیدا می‌کنند که صدمه زیادی را به آنها می‌زند. باید یک سیاست مدبرانه‌ای در این خصوص وجود داشته باشد.

نظر شما
پرونده ویژه