هشدار ترامپ به اردوغان: اقتصادتان را نابود می‌کنیم ، به کُردها حمله نکنید

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۰۴:۴۲:۱۵
کد خبر: ۷۹۹۷۰۸
هشدار ترامپ به اردوغان: اقتصادتان را نابود می‌کنیم ، به کُردها حمله نکنید
رئیس جمهور آمریکا ضمن تایید آغاز روند خروج نظامیان آمریکایی از خاک سوریه، به ترکیه در زمینه هرگونه حمله به کردها هشدار داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «دونالد ترامپ» رئیس جموری آمریکا ضمن تایید آغاز روند خروج نظامیان این کشور از سوریه، ترکیه را تهدید کرد که اگر نیروهای کرد سوری را هدف قرار دهد اقتصاد این کشور را نابود خواهد کرد.

ترامپ یک شنبه شب در حساب توئیتری خود نوشت: خروج از خاک سوریه در حالی آغاز شده است که بخش کمی از خلافت داعش اکنون باقی مانده است. اگر داعش دوباره احیا شود از پایگاه‌های نزدیک دوباره آنها را هدف قرار خواهیم داد.

وی همچنین افزود: اگر ترکیه کردها را هدف قرار دهد اقتصاد این کشور را نابود خواهیم کرد. باید 20 مایل منطقه امن ایجاد شود.

ترامپ توضیح بیشتری در زمینه منطقه امن 20 مایلی برای شبه نظامیان کرد سوری نداده است.

پیش از این روسیه تاکید کرده بود که مناطقی که از نظامیان آمریکایی تخلیه می‌شود باید در کنترل دولت سوریه قرار بگیرد.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که در این زمینه مذاکرات وگفتگوهای دولت سوریه با کردها نقش اساسی دارد.

ترامپ در ادامه توئیت خود گفته است، همینطور نمی‌خواهم که کردها، ترکیه را تحریک کنند. ایران و سوریه بیشترین نفع را از حضور آمریکا در سوریه می‌بردند چرا که ما داعش را هدف قرار می‌دادیم. ما هم نفع می‌بردیم اما اکنون وقت آن است که نیروهایمان به خانه بازگردند. جنگهای بی پایان را متوقف کنید.

روز جمعه سخنگوی ائتلاف آمریکایی علیه داعش نیز از آغاز خروج نظامیان آمریکایی از خاک سوریه خبر داده بود. با این حال یک مقام پنتاگون ساعاتی بعد این موضوع را تکذیب کرد و گفت تنها برخی از تجهیزات نظامی از این کشور خارج شده‌اند.

ترامپ اخیرا ضمن انتقاد از حضور نظامیان آمریکایی در سوریه و افغانستان از تصمیم کاخ سفید برای خارج کردن نظامیان خود از این دو کشور خبر داد.

این تصمیم انتقادات زیادی را از سیاست خارجی ترامپ برانگیخته است. تحلیلگران این اقدام را در تناقض با راهبرد اعلامی ترامپ خوانده‌اند.

نظر شما