وزیر امور خارجه:

کمیته مشترک لایروبی اروندرود بین ایران و عراق تشکیل می‌شود

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۱۲:۰۶:۰۲
کد خبر: ۷۹۹۹۳۴
کمیته مشترک لایروبی اروندرود بین ایران و عراق تشکیل می‌شود
وزیر امور خارجه گفت: در جریان دیدار با مقامات عراقی، دو کشور به این توافق رسیدند که کمیته مشترک هماهنگی لایروبی اروندرود هرچه زودتر تشکیل شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه، با اشاره به جزئیات دیدارها و برنامه های خود در عراق اظهار کرد: به محض ورود و حدود ساعت 4 بعدازظهر روز گذشته با وزیر خارجه عراق یک ملاقات طولانی و 2 ساعته داشتم. در این دیدار روابط دو جانبه، همکاری های اقتصادی و مسایل منطقه را بررسی کردیم. در مسایل منطقه ای با طرف عراقی دیدگاه های مشابهی داریم. همچنین در مورد وضعیت سوریه و ضروریت حفظ تمامیت ارضی این کشور و ضرورت پایان دادن به جنگ در یمن، مواضع مشابه ای داشتیم.

وزیر امور خارجه اظهار کرد: درباره همکاری های اقتصادی و مشکلات موجود امروز هم بنا داریم با حضور چند وزیر عراقی موضوعات را بررسی کنیم.  در جریان دیدار با مقامات عراقی، دو کشور به این توافق رسیدند که کمیته مشترک هماهنگی لایروبی اروندرود هرچه زودتر تشکیل شود. در این یکی دو روز، تاریخ و محل دیدار را مشخص می کنیم تا کار راه بیفتد. امیدوارم این موضوع خبر خوبی برای مردم خوزستان و همین طور مردم بصره باشد.

وی اظهار کرد: بعد از آن دیدار خوبی با جناب نخست وزیر داشتم و بحث های مختلفی مطرح شد. مجدداً روابط دو جانبه بررسی شد و آقای نخست وزیر دستورات لازم را برای حل برخی مسایل اقتصادی، صادر کردند. همین طور برای سفر جناب آقای دکتر روحانی به دعوت رییس جمهور و نخست وزیر عراق در اسفند ماه، صحبت شد.

ظریف بیان کرد: بعد از آن با ائتلاف اسلام که یکی از دو ائتلاف مهم فراگیر عراق است، دیدار داشتم. این ائتلاف، یک ائتلاف بین قاره ای است که همه قومیت ها و حتی سلایق مختلف سیاسی در آن حضور دارند. نشست فروم اقتصادی و مجمع اقتصادی با زحمت دوستان سفارت و با حضور نزدیک به چند صد نفر از کارآفرینان ایرانی و عراقی و چند وزیر عراقی برگزار می شود که فرصت خوبی برای کارآفرینان خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز