همزمان با سفر رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی به استان گلستان صورت گرفت؛

افزایش ظرفیت فرودگاه گرگان تا بهار ۹۸ به ۲.۵ میلیون نفر

۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۰۹:۰۲:۳۹
کد خبر: ۸۰۰۲۶۴
افزایش ظرفیت فرودگاه گرگان تا بهار ۹۸ به ۲.۵ میلیون نفر
همزمان با حضور رئیس جمهوری در استان گلستان چندین طرح زیربنایی و اقتصادی در این استان به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، همزمان با حضور رئیس جمهور در استان گلستان چندین طرح زیربنایی و اقتصادی در این استان به بهره برداری رسید. بخشی از این طرح‌ها با تایید حسن روحانی و با اعلام محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در استان گلستان به بهره برداری رسید.

در ارتباط تصویری محمد اسلامی در فرودگاه گرگان با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران چندین طرح افتتاح و به بهره برداری رسید. وزیر راه و شهرسازی در این ارتباط زنده در فرودگاه گرگان اظهار داشت: با طرح‌های افتتاحی امروز در فرودگاه گرگان ایمنی پروازها بالا رفته و هم اینکه اجازه ورود و خروج هواپیماهای پهن پیکر را در این فرودگاه فراهم می کند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات فرودگاه گرگان این بود که در شرایط مختلف آب و هوایی تقرب پرواز با مشکل مواجه بوده است. طرح افزایش طول باند، اجرای روشنایی طرح تقرب، ایجاد سامانه ILS به عنوان سامانه های کمک ناوبری در این فرودگاه نصب شده و قابلیت این فرودگاه را امروز ارتقاء می‌دهند.

اسلامی افزود: همچنین ادامه این طرح، ترمینال این فرودگاه بوده که ظرفیت آن را از ۳۰۰ هزار مسافر به ۲.۵ میلیون نفر ارتقاء خواهد داد که تا بهار آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد. طرح پارکینگ هواپیما امروز گسترش آن آغاز می شود که هم ظرفیت پارکینگ برای هواپیما و هم مسافر را در طرفین ترمینال فراهم کنیم.

در ادامه معرفی طرح‌های آماده بهره‌برداری در حوزه وزارت راه و شهرسازی قبل از افتتاح در ارتباط زنده با رئیس جمهور، اسلامی اظهار داشت: از دیگر طرح‌های مهمی که امروز در استان گلستان در دست اقدام قرار دارد، برقی کردن راه آهن اینچه برون – گرمسار است که مطالعات آن به اتمام رسیده و بخش نقشه‌های اجرایی و مهندسی آن در دست اقدام است تا ان شاء الله مقدمات عملیات اجرایی آن هم به زودی فراهم شود.

وی ادامه داد: در ادامه بحث‌های توسعه‌ای در استان تکمیل بزرگراه گرگان به بجنورد است که ۵۰ کیلوتر باقی مانده به سمت شرق استان در دست اجراست تا با عنایت خداوند متعال و همت همکاران تا پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد.

اسلامی افزود: امروز افتتاح ۲۲۰ واحد مسکن مهر صورت می گیرد که با یک هزینه ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که ۷.۷ میلیارد تومان آن از طریق تسهیلات بانکی و مابقی از طریق مشارکت مردمی بوده است که این تعداد خانواده از این واحدها بهره‌مند می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: نکته مهم که در استان گلستان در دستور کار است اهتمام ویژه برای بازآفرینی بافت فرسوده است که حدود ۲۹۰۰ واحد مسکونی در محلات مصوب در برنامه بازآفرینی به استان ابلاغ شده است. با همت استاندار محترم و مسئولانی استانی این میزان در دست اقدام قرار خواهد گرفت و پیش‌بینی می‌کنیم از سهم ۴۰۰ هزار واحد مسکونی حداقل ۴هزار واحد مسکونی هم در شهرهای استان به عنوان مسکن شهری به همت توسعه گران و مردم در دستور کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: امروز همچنین ۱۰ کیلومتر راه روستایی آماده افتتاح خواهد شد و بحث دو خطه کردن مسیر گرگان – آق قلا – گنبد به سمت اینچه برون در دست کار است تا این جاده مرزی و ترانزیتی همزمان توسعه آن اتفاق بیفتد.

وی گفت: همچنین امروز چهار ساختمان اداری که در دستور کار و در برنامه مصوب است آغاز خواهد شد و دستگاه های مربوطه که فاقد ساختمان اداری در شهرستان‌های مربوطه هستند بعد از آماده شدن این ساختمان‌ها از این ظرفیت استفاده خواهند کرد.

نظر شما