رئیس سازمان برنامه بودجه خبر داد؛

اختصاص ۲۸۰۰ میلیارد تومان برای اجرای ۶۳ مصوبه در استان گلستان

۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۱۱:۲۱:۲۴
کد خبر: ۸۰۰۳۷۱
اختصاص ۲۸۰۰ میلیارد تومان برای اجرای ۶۳ مصوبه در استان گلستان
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: در سال های ۹۲ تا ۹۵ حدود ۱۵۸۵ میلیارد تومان اعتبار به استان گلستان اختصاص داده شده که در مقایسه دولت قبل ۲ برابر بیشتر شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمدباقر نوبخت»، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، گفت: در سال ۹۶ و ۹۷ حدود ۱۲۶۶ میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان مدیریت به استان پرداخت شده است. سالانه ۴۷۵ میلیارد پرداخت شده است که در مقایسه با دوره قبل ۲.۳ برابر میانگین پرداختی ها افزایش یافته است. 

نوبخت با اشاره به تعهد سازمان مدیریت وبرنامه ریزی در دور اول سفر دولت به استان اشاره کرد و گفت: ۱۲۱ مصوبه با اعتبار ۶۳۱ میلیارد تومان به سازمان ابلاغ شد که ۷۵۴ میلیارد تومان به صورت نقد و اسناد مالی مبادله و پرداخت شده است.

به گفته وی، سازمان مدیریت برای اجرای کامل طرح های دور اول سفر باید ۸۵ میلیارد تومان دیگر پرداخت شود.

نوبخت به سفر دور دوم هئیت دولت به استان گلستان اشاره کرد و گفت: برای ۶۳ طرح ۲ هزار و  ۸۹۴ میلیارد تعهد شده است که ۱۴۳۴ میلیارد تومان را خزانه، ۲۵۰ میلیارددتومان از محل منابع صندوق توسعه ملی، ۱۵۸ میلیارد از  محل منابع داخلی دستگاه ها و ۱۰۵۲ میلیارد تومان نیز از سوی بخش خصوصی تامین می شود.

وی ادامه داد: برای حدف نقاط حادثه خیز ۳۰ میلیارد تومان و زایر سرای رضوی و آسایشگاه معلولان نیز در مجموع باید ۵۰ میلیارد تومان دیگر به این اعتبارات اضافه کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: ۳ سرمایه گذاری بزرگ صنعتی در ۳ استان شمالی کشور اجرا می شود که یکی از این طرح های بزرگ صنعتی در استان گلستان اجرا خواهد شد.

نظر شما