صربستان آماده استقبال گرم از پوتین

۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۰۹:۲۸:۴۹
کد خبر: ۸۰۱۱۸۱
صربستان آماده استقبال گرم از پوتین
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) با هدف تقویت روابط با کشوری که خواستار پیوستن به اتحادیه اروپاست، در راس یک هیئت عالی رتبه وارد صربستان خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، پوتین پیش از سفر به بلگراد بعضی کشورهای غربی را به "بی ثبات کردن" منطقه بالکان متهم کرد.

تدابیر امنیتی در پایتخت صربستان شدید شده است. جت‌های میگ هواپیمای حامل هیئت روسی را اسکورت خواهند کرد و ۷۰۰۰ مامور پلیس در شهر مستقر شده‌اند.

از ساکنان شهر خواسته شده هنگام عبور کاروان پوتین از خیابان‌های پایتخت برای تماشا به بالکن‌ها نروند.

به گزارش بی‌بی‌سی، این تدابیر در پی اعتراض مخالفان در هفته‌های اخیرا علیه الکساندر ووچیچ، رئیس جمهوری صربستان، و حزب حاکم اس ان اس صورت می‌گیرد. معترضان او را به سرکوب آزادی رسانه‌ها و حمله به مخالفان متهم کرده‌اند.

علیرغم این تدابیر شدید، گزارش می‌شود قرار است ده‌ها هزار نفر برای استقبال از پوتین هنگام بازدید او از کلیسای سن ساوا، که بزرگترین کلیسای ارتدکس در صربستان است، تجمع کنند.

هرچند صربستان نامزد پیوستن به اتحادیه اروپاست اما از متحدان نزدیک مسکوست.

پوتین  در مصاحبه‌ای با رسانه‌های صربستان "آمریکا و بعضی دیگر از کشورهای غربی" را به تلاش برای سلطه جویی بر بالکان از طریق جذب مونته نگرو در ناتو و تلاش برای آوردن مقدونیه به پیمان آتلانتیک شمالی متهم کرد.

رئیس جمهوری روسیه پیش از این سفر بر روابط تاریخی دو کشور تاکید کرد. گزارش‌ها حاکیست که دو کشور قرار است ۲۱ توافق از جمله در امور انرژی و دفاعی امضا کنند.

رئیس جمهوری صربستان مشتاق است از روسیه گاز وارد کند که مایل است از طریق خط لوله "ترک استریم" روسیه از بستر دریای سیاه باشد.

پوتین همچنین قول داد همکاری نظامی و فنی با صربستان را تقویت کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز