معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی:

اغلب نیروهای کاری در چابهار قومی هستند/ درخواستی از سوی چینی‌ها برای حضور در چابهار ارسال نشده/ حدودا ۱۰هکتار از فاز یک و ۳۶۰ متر اسکله را به هندی‌ها دادیم

۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۵:۳۶:۵۱
کد خبر: ۸۰۳۲۸۸
اغلب نیروهای کاری در چابهار قومی هستند/ درخواستی از سوی چینی‌ها برای حضور در چابهار ارسال نشده/ حدودا ۱۰هکتار از فاز یک و ۳۶۰ متر اسکله را به هندی‌ها دادیم
معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: حضور هندی‌ها در چابهار صرفا در حد ارائه خدمات تخلیه و بارگیری کشتی‌هاست و مدیریت بخش دریایی بندر در دست سازمان بنادر و دریانوردی است.

«محمدعلی حسن‌زاده»، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا، گفت: بندر چابهار از ظرفیت‌های زیادی برخوردار است. هزینه تمام شده حمل به چابهار کمتر از هزینه تمام شده به سایر بنادر و موقعیت خوبی برای ترانزیت و ترانشیب کالا و ارائه خدمات صادراتی و وارداتی استان‌های شرقی و شمال شرقی کشور است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر تصریح کرد: با جابجایی بخشی از کالاهای استان‌های شرقی و جذب کالای ترانزیتی می‌توانیم هم به اقتصاد کشور کمک کنیم و هم کشورهای همجوار از موقعیت ممتاز چابهار استفاده کنند.

وی افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای ایجاد ترمینال‌های بار در این بندر را داریم و با دادن فراخوانی در خصوص پایانه‌های مسافری قصد داریم، شرکت‌هایی که در حوزه گردشگری و دریایی فعال هستند در این فراخوان شرکت کنند.

حسن‌زاده با بیان اینکه 7 اسفندماه همایشی با عنوان روز چابهار خواهیم داشت، گفت: حدودا از  ۳۵ کشور خارجی دعوت کرده‌ایم تا در این همایش حضور داشته باشند و در آن روز مزایا، امکانات، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری بندر چابهار با تشویق دولت و به ویژه سازمان بنادر و دریانوردی بیان می‌شود، تا شاهد حضور تجار و خطوط کشتیرانی در بندر چابهار باشیم.

حسن‌زاده اظهار کرد: با فعالیت بندر چابهار به عنوان نقطه مهم سواحل مکران که در شرق این بندر قرار گرفته، می‌توانیم شاهد ایجاد زنجیرهای از توسعه‌های فرعی در بقیه سواحل باشیم.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر افزود: برنامه‌ای برای حضور چینی‌ها در بندر چابهار نداریم و تا به الان به صورت کتبی، درخواستی از سوی چینی‌ها به ما ارسال نشده است اما هندی‌ها در این بندر فعال هستند.

وی تاکید کرد: هندی‌ها براساس قرارداد تجاری 18 ماهه در این بندر مشغول بکار شدند و حدودا 10هکتار از فاز یک و 360 متر اسکله را به هندی‌ها دادیم که فعالیت‌های تخلیه و بارگیری را انجام می‌دهند و شریک ایرانی دارند. عمده نیروهای کاری ایرانی و ترجیحا قومی هستند.

حسن‌زاده بیان کرد: حضور هندی‌ها صرفا در حد ارائه خدمات تخلیه و بارگیری کشتی‌هاست و مدیریت بخش دریایی بندر در دست سازمان بنادر و دریانوردی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز