رییس فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی:

برای افزایش بودجه معلولان تلاش خواهم کرد/ سازمان‌ها و ادارات را ملزم به بهره‌گیری از توانایی‌های معلولین کنیم

۱۳۹۷/۱۱/۰۵ - ۰۵:۲۹:۲۷
کد خبر: ۸۰۴۱۱۹
برای افزایش بودجه معلولان تلاش خواهم کرد/ سازمان‌ها و ادارات را ملزم به بهره‌گیری از توانایی‌های معلولین کنیم
رئیس فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی گفت: برای حل مشکلات و مناسب سازی محیط برای معلولان بایستی بودجه تعیین شده را در لایحه بودجه 98 افزایش دهیم.

«زهرا ساعی»، رئیس فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در خصوص میزان بودجه معلولان در لایحه بودجه 98 گفت: به‌رغم صحبت‌های انجام شده، قرار بر این بود که بودجه معلولان در سال 98 افزایش یابد که متاسفانه مبلغی که برای حمایت از معلولان برای سال آینده در نظر گرفته شده، بسیار کم است.

 وی افزود: معلولان در جامعه ما با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند. اگر فقط یک روز پای حرف آنها بنشینیم متوجه می شویم که به‌رغم اقداماتی که دولت در این زمینه انجام داده، این اقدامات بسیار کم و محدود است.

ساعی تصریح کرد: باید با قانون گذاری صحیح سازمان‌ها و ادارات را ملزم به بهره گیری از توانایی های این قشر کنیم تا با مشارکت در امور اجتماعی، حس اعتماد به نفس شان را بالا برده و کمک کنیم، هَم پای سایر افراد جامعه به عنوان یک شهروند عادی زندگی کنند.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به کمبود زیرساخت های شهری اشاره کرد و گفت: اگر نگاهی به سطح شهر و وضعیت معابر، پل ها و خیابان ها داشته باشیم متوجه می شویم که تا به الان کارهای انجام شده، کم و معلولان از این شرایط ناراضی هستند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای حل مشکلات و مناسب سازی محیط برای معلولان بایستی بودجه تعیین شده را در لایحه بودجه 98 افزایش دهیم و دستگاه های دولتی اعم از وزارت راه و شهرسازی، شهرداری ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به ایجاد زیرساخت های لازم ملزم کنیم.

وی اظهار کرد: تا زمانی که زیرساخت‌ها برای رفاه این قشر فراهم نشود ما هر روز شاهد منزوی‌تر شدن معلولان خواهیم بود. محیطی که برای معلولان در جامعه ترسیم و تهیه کرده‌ایم، نشان می‌دهد که یک معلول نمی‌تواند به راحتی به سینما رفته و یا حتی از یک پل عابر عبور کند. پس نباید حق آنها را به عنوان یک شهروند نادیده بگیریم.

ساعی با تاکید بر اینکه مسئولان ما باید برای خدمت رسانی به معلولان پیش قدم شوند، افزود: به عنوان رئیس فراکسیون معلولان تلاش خود را برای افزایش بودجه تخصیصی در لایحه بودجه 98 و حمایت از این قشر انجام خواهم داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز