فرمانده نیروی زمینی ارتش:

هماهنگی بین نیروها دستاورد مهم رزمایش اقتدار ۹۷ نزاجا/ ارزیابی موفق تغییرات تاکتیکی و ساختاری

۱۳۹۷/۱۱/۰۶ - ۱۴:۵۲:۰۹
کد خبر: ۸۰۴۶۸۱
هماهنگی بین نیروها دستاورد مهم رزمایش اقتدار ۹۷ نزاجا/ ارزیابی موفق تغییرات تاکتیکی و ساختاری
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان این‌که هماهنگی بین نیروها از دستاوردهای مهم رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است، از ارزیابی موفق تغییرات تاکتیکی و ساختاری خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی ارتش، «امیر سرتیپ کیومرث حیدری»، فرمانده نیروی زمینی ارتش، پس از اجرای آخرین مرحله رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نزاجا گفت: یکی از اهداف این رزمایش ارزیابی تغییر ساختاری و تاکتیکی نیروی زمینی ارتش در عرصه نبرد بود که این ارزیابی به نحو مطلوبی انجام شد.

وی با اشاره به تحقق اهداف رزمایش ۲ روزه اقتدار ۹۷ نیروی زمینی گفت: نیروی زمینی به لحاظ تحرک، جا بجایی سریع نیرو، قدرت تهاجم، توان هلی‌برن و انتقال ادوات سبک، نیمه سنگین و سنگین توانست به حد نصاب مطلوب و مورد نظر دست یابد و نمایش بزرگی از توان رزمی و تهاجمی را از خود به نمایش بگذارد.

امیر سرتیپ حیدری عملکرد هوانیروز را در پشتیبانی نزدیک از یکان های عمل کننده موفقیت آمیز عنوان کرد و تصریح کرد؛  توان گردان های توپخانه و زرهی را در انهدام سریع و دقیق از نقاط دور از ویژگی های این رزمایش دانستند. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد ؛ از دیگر موفقیت های این رزمایش عملکرد سامانه فرماندهی بود که  یک عملیات پیچیده تازش هوایی ، عملیات هلی برن ، تحرکات زرهی ،  توپخانه را همزمان تحت کنترل و فرماندهی خود قرار داد .

وی خاطرنشان کرد ؛ هماهنگی بین نیروها در رزمایس بزرگ اقتدار ۹۷ از دیگر دستاوردهای این رزمایش است ، انچرا که برابر ساختار جدید نیروی زمینی ترسیم شد به آن دست یافتیم .

وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد یکان‌های زرهی نیروی زمینی ارتش گفت تلاش کردیم تا عملکرد تهاجمی یکان‌های زرهی را ارتقا دهیم و به همین خاطر اکثر تیپ ها را به تیپ های متحرک هجومی تغییر هویت داده و یکان‌های زرهی را به یکان‌های زرهی متحرک و یکانهای پیاده مکانیزه و متحرک زرهی تبدیل کردیم تا بتوانند عملیات توأم با تحرک و تهاجم را علیه دشمن انجام دهند که امروز این قابلیت را در یک فضای شبه جنگی مورد ارزیابی قرار داده و رکوردهای جدیدی را به دست آوردیم.

وی همچنین گفت؛ الحمدلله همانطور که ناظران تا این لحظه از رزمایش  عنوان کردند موفقیت نیروی زمینی در اجرای تاکتیک های جدید و رویکرد آفندی موفقیت آمیز بوده است و انشالله باید تا جایی که در توان هست قدرت تهاجمی این نیرو را ارتقا دهیم.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری بیان کرد ؛ همانطوریکه نیروی زمینی در دوران دفاع مقدس و پس از آن ثابت کرد به جایگاه بزرگی که می‌خواهد برسد توان بازدارندگی را به معنای واقعی کلمه عینیت ببخشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز