توسط معاون وزیر خارجه روسیه مطرح شد؛

گزینه نظامی علیه ونزوئلا و هشدار روسیه به آمریکا

۱۳۹۷/۱۱/۱۰ - ۰۶:۳۳:۴۱
کد خبر: ۸۰۶۲۹۲
گزینه نظامی علیه ونزوئلا و هشدار روسیه به آمریکا
سرگئی ریابکوف' معاون وزیر امورخارجه روسیه سه شنبه شب در خصوص تحولات ونزوئلا گفت: مسکو اصرار دارد، کشورها هرگونه طرح، اندیشه یا فرضیه ای در خصوص مفید بودن دخالت نظامی در ونزوئلا را کنار بگذارند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ریابکوف این سخنان را در گفت وگو اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه بیان کرده است.

معاون سرگئی لاوروف البته گفت: مسکو هرگز از اقدامات احتمالی اش در صورت دخالت احتمالی نیروهای بیگانه در ونزوئلا سخن نخواهد گفت.

ریابکوف افزود: نه برایمان امکان پذیر است و نه می توانیم درباره اقداماتی که روسیه به آن دست خواهد زد، سخن بگوییم، این اقدامی غیر سازنده است.

وی تاکید کرد، روسیه آمادگی کامل دارد تا با تمامی مسئولان ذیربط برای برگزاری گفت و گو میان طرف های درگیر در ونزوئلا همکاری کند.

معاون وزیر امورخارجه روسیه اضافه کرد: ما خواستار گفت و گوی طرف های ونزوئلایی هستیم و بارها برای همکاری در این باره تاکید کردیم و این امر همچنان به قوت خود باقی است و مسکو در این زمینه آمادگی دارد.

روسیه به همراه چین، ترکیه و کوبا از جمله نخستین کشورهایی بود که پس از سوگند خوردن «خوان گوایدو» رهبر مخالفان و رئیس مجلس ملی این کشور، به عنوان رئیس جمهوری مؤقت و خودخوانده، از نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا حمایت کردند.

ریابکوف یک روز پس از سوگند خوردن گوایدو به عنوان رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا، در این باره گفته بود: مسکو برای صیانت از حاکمیت ملی و اصل عدم دخالت در امور داخلی کشورها در کنار نیکلاس مادورو می ایستد.

آمریکا و متحدانش، گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس دولت موقت این کشور به رسمیت شناخته‌اند.

فرانسه، آلمان، انگلیس و اسپانیا هشت روز به مادورو مهلت دادند که انتخابات جدیدی برگزار کند.

در تازه ترین تحولات، دادستان کل ونزوئلا بتازگی از دیوان عالی این کشور خواسته است که با صدور حکم ممنوع ‌الخروجی و انسداد حساب‌های بانکی گوایدو، تحقیقات مقدماتی قضایی برای رسیدگی به اتهام‌های او را آغاز کند.
این اقدام دادستانی ونزوئلا، تهدیدهای دیگری از جانب «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید را به همراه داشت و وی هشدار داد که هرگونه اقدام علیه رهبر مخالفان، موجب «پیامدهای شدیدی» خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز