رئیس مجلس شورای اسلامی:

تقویت واحدهای تولیدی نیازمند اصلاح سیستم بانکی است

۱۳۹۷/۱۱/۱۱ - ۲۰:۱۱:۱۵
کد خبر: ۸۰۷۰۲۱
تقویت واحدهای تولیدی نیازمند اصلاح سیستم بانکی است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به افزایش قیمت ارز، کارخانه به سرمایه در گردش نیاز دارند، اما لازم است برای حل مشکلات آنها بانک ها را تقویت کنیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، «علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی، که روز گذشته به استان آذربایجان شرقی  سفر کرده است، صبح امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: سلوک و تعامل شما با قشرهای مختلف ایجاد آرامش کرده و این مشی بسیار ارزنده ای است، این موضوع باعث شده تا مشکلات دیده شده و با نگاه طبیبانه برطرف شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آذربایجان شرقی نقش مهمی در انقلاب اسلامی و نجات مشروطیت در ایران داشته و از این جهت نام این استان به عنوان جلودار در تاریخ ایران نمایان بوده است، تصریح کرد: توجه به مسائل انقلابی، اقتضای آذربایجان است و این موضوع امر غریبی نیست، این استان موتوری محرک و قوی برای کل کشور است.

وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی نمایندگان خوبی در مجلس شورای اسلامی دارد که همگی کمک می کنند که مشکلات این استان برطرف شود، ادامه داد: چابک نبودن دولت و مشکلات اقتصادی موجود باعث شده تا بخش زیادی از بودجه کشور صرف مسائل جاری شود و بودجه عمرانی سهم کمی از لایحه داشته باشد، در لایحه بودجه سال 98 علی رغم تلاش های صورت گرفته نتوانسته ایم بیش از 60 هزار میلیارد تومان در اختیار بخش عمرانی قرار دهیم که این نقص بزرگی محسوب و مستمراً به آن اضافه می شود. هر چند که با تلاش های صورت گرفته از جذب نیروی جدید توسط دولت جلوگیری شده، اما زمانی که کارمندان عائله دولت شده اند، باید برای آنها کار جدیدی تدبیر کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با توجه به افزایش قیمت ارز، کارخانه به سرمایه در گردش نیاز دارند، اما لازم است برای حل مشکلات آنها بانک ها را تقویت کنیم و این موضوع در میان اولویت ها قرار گرفته است، عنوان کرد: برای برطرف کردن وضعیت کارخانه ها، قوانینی وجود دارد و اگر واحد تولیدی دچار مشکل شود، می توان مدیر جدیدی برای آن مشخص کنیم تا اداره آن مسئول داشته باشد.

 وی ادامه داد: در سطح استان در زمینه کارخانه ها با حساسیت و مراقبت برخورد شود تا مشکلی به وجود نیاید. در سطح ملی نیز تلاش می کنیم تا اعتبار بیشتری به این بخش تخصیص یابد.

لاریجانی با بیان اینکه مرزهای مشترک استان آذربایجان شرقی با کشورهای همسایه، زمینه واردات و صادرات را فراهم می کند، باید اختیاراتی داده شود تا از این ظرفیت در سطح ملی نیز استفاده کنیم، گفت: حوزه کشاورزی بخش مهمی از کار استان آذربایجان شرقی را تشکیل می دهد، در حوزه طرح های آبخیزداری، آبیاری تحت فشار و سیستم های گلخانه ای با موافقت رهبر معظم انقلاب، مبالغی را از صندوق توسعه ملی برداشت کرده ایم تا در زمینه کشاورزی از اینگونه سیستم ها استفاده شود. به دلیل شرایط آب و هوایی متفاوت استان استفاده از سیستم های گلخانه ای بسیار مهم است.

رئیس قوه مقننه کشورمان تصریح کرد: اراضی زیادی وجود دارد که ممکن است در این فصل استفاده نشود، اما با اجرای سیستم های گلخانه ای می توان چهار فصل از آنها استفاده کرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه حتما باید بخش های کشور را در بودجه متعادل کنیم تا توسعه متعادل شکل بگیرد و لازم است حمایت هایی را از بخش فرهنگی و علمی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: هماهنگی موجود در میان مسئولان استان آذربایجان شرقی بسیار خوشحال کننده است.

براساس این گزارش در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم با بیان اینکه همدلی، صفا و امنیت در میان مسئولان استان حاکم است و می توانید این موضوع را شاهد باشید، گفت: آنچه که جای نگرانی دارد، وضعیت کارخانجات و مشکلات آنهاست که برخی از این واحدهای تولیدی با درصد کمی از توان خود تولید می کنند، از 4 سالن تولیدی در کارخانه نساجی جلفا تنها یک سالن آن فعال است. از سوی دیگر وضعیت کارخانه ماشین سازی تبریز نیز نگران کننده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه درخصوص واگذاری ها به بخش خصوصی باید دقت بیشتری صورت بگیرد و اگر موضوع اهلیت خریداران رعایت نشود، مشکلات جدی رخ می دهد، ادامه داد: درخصوص افزایش قیمت گوشت هر چند وضعیت این استان در مقایسه با سایر استان ها بهتر است، اما دلیل این موضوع مشخص نیست که چرا به یک باره مشکلاتی در این زمینه رخ داد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه خوشبختانه در آشوب های دی ماه سال گذشته در استان آذربایجان حتی یک مورد نیز اتفاقی نیفتاد و مردم دشمنان را همراهی نکردند، اما گلایه هایی از برخی مسئولان و نهادها دارند، گفت: روحیه مقاومت، ایستادگی و حضور در تمامی برنامه های انقلابی در میان مردم استان آذربایجان شرقی وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در پایان با تاکید بر اینکه باید از فرصت داشتن جوانان انقلابی در این استان استفاده شود، خاطرنشان کرد: مردم در صحنه هستند، اما نگرانی هایی نیز دارند که امیدواریم مسئولان به آنها نگاه ویژه ای داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز