وزیر نیرو خبر داد؛

ظرفیت ۳۰ هزار مگاواتی تولید برق کشور از طریق تونل‌های باد

۱۳۹۷/۱۱/۱۲ - ۰۹:۲۰:۲۸
کد خبر: ۸۰۷۰۸۲
ظرفیت ۳۰ هزار مگاواتی تولید برق کشور از طریق تونل‌های باد
وزیر نیرو گفت: در کشور ما حدود ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق از تونل‌های باد شناسایی شده وجود دارد که این رقم می‌تواند نیمی از پیک بار برق کشور را تامین کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «رضا اردکانیان»، وزیر نیرو، در جلسه بررسی مسائل صنعت آب و برق شهرستان گناباد گفت: دستاوردهای امروز ما نتیجه صبوری‌ها و پایمردی‌های گذشته است. با اینکه جمعیت کشور نسبت به ابتدای انقلاب ۲.۳ برابر شده است ولی با این وجود ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور بیش از ۱۱ برابر افزایش یافته است که این امر حاکی از گام‌های بلند کشور در مسیر توسعه است.

وی تاکید کرد: هم اکنون در بخش روستایی نیز تقریبا روستای ده خانواری در کشور وجود ندارد که از نعمت برق برخوردار نباشد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر نیز در آستانه رسیدن به هزار مگاوات است، ادامه داد: در کشور ما حدود ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق از تونل‌های باد شناسایی شده وجود دارد که این رقم می‌تواند نیمی از پیک بار برق کشور را تامین کند.

اردکانیان اضافه کرد: در زمینه تامین آب نیز سدهایی در کشور ما ساخته شده است که علاوه بر تنظیم روان‌آب، از خسارت‌های بزرگ سیلاب جلوگیری کرده و همین سدها طی هفته‌های گذشته از بروز خسارت‌های وسیع جانی و مالی پیشگیری کرده است.

وی افزود: در بخش آب و فاضلاب نزدیک به ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۷۵ درصد جمعیت روستایی از آب شرب پایدار برخوردار شده‌اند، این موضوع در حالی است که ابتدای انقلاب تنها ۱۲ درصد روستاها دارای شبکه آب شرب بوده است.

وزیر نیرو تاکید کرد: هم‌اکنون در استان خراسان رضوی ۴۵۸ پروژه صنعت آب و برق در استان خراسان رضوی در حال اجراست و برای تکمیل آن‌ها اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان در تظر گرفته شده که نتیجه این طرح‌ها، افزایش رفاه و احساس رضایت‌مندی مردم خواهد بود.

وی با اشاره به سابقه طولانی گناباد در موضوع قنات گفت: امیدواریم تجربیات این منطقه به صورت متشکل و مستند در اختیار همگان قرار بگیرد تا فرزندان این منطقه بدانند که مردمان این سرزمین در چه شرایطی و به چه ابتکاری با خشکسالی و کم‌آبی سازگار بوده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز