روحانی در دفاع از وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان؛

رشد ۱۳۰ درصدی خدمات بخش سلامت نسبت به قبل از انقلاب/ پزشکان قشر مومن، فداکار و مورد احترام جامعه هستند

۱۳۹۷/۱۱/۱۵ - ۰۸:۰۶:۲۵
کد خبر: ۸۰۸۳۳۶
رشد ۱۳۰ درصدی خدمات بخش سلامت نسبت به قبل از انقلاب/ پزشکان قشر مومن، فداکار و مورد احترام جامعه هستند
رئیس جمهور با اشاره به تحول بخش سلامت در دوران پس از انقلاب گفت: خوشبختانه در بخش بهداشت و درمان آمار افزایش خدمات نسبت به قبل از انقلاب، ۱۰تا ۱۵ برابر بوده که این نشان دهنده افزایش ۱۳۰ درصدی در این بخش است.

به گزارش مذگروه خبر خبرگزاری برنا، «حسن روحانی»، در نشست علنی امروز (دوشنبه 15 بهمن) مجلس شورای اسلامی در دفاع از سعید نمکی وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پس از تبریک صمیمانه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خوشحالم که در این فرصت وزیر پیشنهادی بهداشت را خدمت نمایندگان مجلس برای اخذ رأی اعتماد معرفی کنم. همه می دانیم که بخش سلامت، بهداشت، مسئله رسیدگی به بیماران، هزینه های سلامت، پیشگیری از بیماری ها و استقلال در این بخش و گردشگری سلامت برای ما اهمیت بسیاری دارد.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: بخش سلامت یکی از ره‌آوردهای انقلاب اسلامی در کنار بخش های مختلف خدمات اجتماعی بود که انقلاب برای مردم آن را به ارمغان آورد، از طرف دیگر کاملا روشن است که در 40 سال اخیر، نظام چه قدم های بلندی را در راه سلامت مردم برداشته است.

وی تصریح کرد: در سال های 56 و 57 قبل از پیروزی انقلاب کل پزشکان کشور 14 و 700 نفر بود که از این تعداد 6 هزار نفر پزشکان خارجی بودند، همچنین نیمی از بدنه بهداشت و سلامت کشور در بخش پزشکان عمومی یا تخصصی وابسته به پزشکان خارجی بود. همچنین در تخصص های مختلف به جز 8 رشته تخصصی پزشکی در ایران، نیازمند دانشگاه های خارج از کشور بودیم.

روحانی گفت: امروز انقلاب، استقلال بزرگ در بخش سلامت را برای ما به ارمغان آورده که براساس آن حدود 140 هزار پزشک در کشور خدمت می کنند و به جای 600 دانشجوی ورودی در رشته پزشکی در سال 57 ، امروز 6 هزار و 100 نفر ورودی پزشکی در دانشگاه ها داریم. همچنین جمعیت کشور کمی بیش از 2 برابر شده و جمعیت از 36 میلیون نفر به 82 میلیون نفر رسیده که این نشان دهنده افزایش 128 درصدی جمعیت است، اما خوشبختانه در بخش بهداشت و درمان آمار افزایش خدمات 10تا 15 برابر بوده که این نشان دهنده افزایش 130 درصدی در بخش بهداشت و درمان است.

رئیس کابینه دوازدهم ادامه داد: آمارها در بخش بهداشت و درمان نشان می دهد که حرکت و اقدامات ما در این زمینه صحیح و درست بوده و مسیر انقلاب اسلامی ما را در این بخش به هدف رسانده است، البته این مسئله بدان معنا نیست که در بخش سلامت هیچ اشکال و ایرادی نداریم، بلکه قطعاً ضعف و اشکالاتی وجود دارد، اما زمانی که وضعیت کنونی را با 40 سال پیش و همچنین سایر کشورها مقایسه می کنیم، پیشرفت کشور قابل ملاحظه است.

وی تصریح کرد: پزشکان فداکار و مخلص کشور در دوران 8 سال دفاع مقدس در بیمارستان های خط مقدم مشغول فعالیت و خدمت بودند و حتی عملیات هایی در زمان جنگ وجود داشت که فاصله خط مقدم با پزشک و اتاق جراحی بیش از 7 کیلومتر نبود و بیمارستان ها در نقاطی بودند که گلوله های خمپاره می توانست به آنها اصابت کند. امروز نیز ما در کشور پزشکان مخلص و ایثارگر کم نداریم، البته افراد کمی وجود دارند که همه ویژگی هایشان مطلوب جامعه نیست، اما پزشکان قشر مومن، فداکار و مورد احترام جامعه ما بوده و از گذشته این رسم بود که ما به عالمان، دانشمندان و پزشکان احترام می گذاشتیم و این یکی از اخلاق های شایسته و درست مردم عزیز و بزرگ سرزمین ما است.

روحانی بیان کرد: پیش از آغاز دولت یازدهم در تبلیغات انتخاباتی قول دادم که یکی از اهداف دولت آینده موضوع سلامت، تجهیز بخش های بهداشت و درمان، در دسترس قرار دادن داروها و کاهش مخارج بیماران باشد، از این رو از آغاز به کار دولت ما به فکر ایجاد و اجرای یک طرح در حوزه سلامت بودیم، بنابراین از سال 93 طرح تحول سلامت عملیاتی شد و در اجرای این طرح برادر عزیزم دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر پرتلاش و مخلص ما نقش ارزشمندی در اجرای طرح مذکور داشت.

ادامه دارد....

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز