کارشناس مسائل بین‌الملل:

خروجی نهایی ورشو برای تضعیف روحیه است/ هیچ تصمیمی علیه ایران در کنفرانس ورشو اتخاذ نخواهد شد

۱۳۹۷/۱۱/۱۶ - ۰۵:۴۶:۳۷
کد خبر: ۸۰۸۶۳۰
خروجی نهایی ورشو برای تضعیف روحیه است/ هیچ تصمیمی علیه ایران در کنفرانس ورشو اتخاذ نخواهد شد
کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به کنفرانس ضد ایرانی ورشو گفت: در این کنفرانس نهایتاً تصمیمی اتخاد نخواهد شد بلکه آمریکا، کشورهای دیگر را تهدید و با موضع‌گیری در این کنفرانس، خودش را توجیه کرده و تضعیف روحیه خواهد کرد.

«فریدون مجلسی»، کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا، در خصوص «کنفرانس ورشو» بیان کرد: راه انداختن کنفرانس لهستان از سوی آمریکا نشان دهنده این است که در تهدیدهایشان نسبت به ایران جدی هستند. این موضوع را رئیس جمهور آمریکا در دوران انتخابات مطرح و پس از روی کار آمدن در دستورکار خود قرار داد.

او ادامه داد: مبارزه با ایران تا زمانی که تهدید براندازی نظام اسرائیل وجود دارد، متقابلا از جانب آمریکایی ها وجود داشته و ادامه دارد. آنها موفق شدند ایران را در یک تحریم دو جانبه شدیدی قرار دهند که آثار آن را در ارزش پول داخلی و تورم می بینیم. اینها خواهان تشدید تحریم‌ها، جلوگیری از تجارت خارجی و دریایی ایران هستند. همچنین خواهان جلوگیری از حمل کالاهای ایرانی با کشتی‌های بین‌المللی هستند. همه این اقدامات سیاست تحریمی آمریکا علیه ایران است که نه تنها نسبت به کشورمان تحمیل می‌شود بلکه نسبت به کشورهای ثالث هم با تهدید براینکه هرکسی با ایران معامله کند مورد خشم قرار می‌گیرد، تحمیل می‌شود. متاسفانه برخی کشورها هم در این زمینه با ایالات متحده همکاری می‌کنند.

مجلسی بیان کرد: در این کنفرانس نهایتاً تصمیمی اتخاد نخواهد شد بلکه آمریکا کشورهای دیگر را تهدید و با موضع‌گیری در این کنفرانس، خودش را توجیه کرده و تضعیف روحیه خواهد کرد.

مجلسی بیان کرد: ما کشور ثروتمند و مهمی در منطقه هستیم و باید اصول روابط بین‌الملل را رعایت و تجاوزات آنها را محدود کنیم تا بتوانیم به مبارزات خود رنگ حقوقی و سیاسی ببخشیم و از مبارزه با هیچ طرفی خودداری نکنیم وگرنه زیان می‌بینیم. آمریکا پایگاهش در عراق مستقر است و در آنجا هم با اعمال فشار می‌خواهد مانع توسعه روابط تجاری ایران و عراق شود در حالی که ایران حق دارد از بالاترین حد ارتباطات منتفع شود.

او در خصوص اینستکس گفت: این کانال مالی می‌تواند به تدریج گسترش یابد تا ترس طرف‌های اروپایی هم ریخته شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز