عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

INSTEX به امنیت روانی و کنترل هیجانات اقتصادی منجر می‌شود/ این سازوکار معجزه نخواهد کرد اما آثار مثبت خواهد داشت

۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - ۰۵:۰۲:۵۳
کد خبر: ۸۰۹۵۱۲
INSTEX به امنیت روانی و کنترل هیجانات اقتصادی منجر می‌شود/ این سازوکار معجزه نخواهد کرد اما آثار مثبت خواهد داشت
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اثرات ایجاد کانال مالی اروپا، چه در تولید و چه در تامین مایحتاج و اقلام ضروری کشور مفید خواهد بود.

«محمدرضا نجفی»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در خصوص راه‌اندازی سازوکار مالی با اتحادیه اروپا گفت: ایجاد کانال مالی جدید با اروپا در نتیجه تلاش مستمری بود که توسط دستگاه دیپلماسی کشور و اتحادیه اروپا انجام شد.

وی گفت: این سازوکار در راستای تعامل و تلاش مشترک برای حفظ دستاورد برخی کشورها در حوزه برجام است که در چارچوب نظامات بین المللی، رعایت حقوق و منافع متوازن به دست آمده است. این توافق از ناحیه خودمحوری، تک‌روی، زیاده خواهی و نادیده انگاشتن قواعد حاکم بر همکاری و توافقات بین‌المللی توسط رئیس جمهور آمریکا به خطر افتاد.

نجفی بیان کرد: به گمان بنده این فرایند و توافق شامل دو دستاورد و تجربه مهم در نوع و جایگاه خود است. یک رویکرد مقابله با زورگویی، زیاده‌خواهی و خودمحوری در عرصه بین‌الملل از طریق پایداری بر اصول و قواعد کار جمعی و دیگری آثار مهمی که این توافق بر امنیت اقتصادی و معیشتی برای کشور و مردم دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: این دستاورد در کاهش مخاطرات، ریسک و هزینه‌های مختلف پیش‌رو و تامین مایحتاج معیشتی شهروندان که با زورگویی‌ها مورد تهدید و مضایقی قرار گرفتند، اثرات مثبتی خواهد گذاشت. همچنین فعالیت های اقتصادی، تجاری و بازرگانی را در نوع خود و ابعاد مختلف تحت تاثیر قرار می دهد.

وی گفت: اثر ایجاد این کانال چه در تولید و چه در تامین مایحتاج و اقلام ضروری کشور مفید خواهد بود. این کانال در نهایت به امنیت روانی بیشتر و کنترل هیجانات اقتصادی منجر می شود.

نجفی ادامه داد: ارتقا آرامش و ثبات روانی، اثرات مثبتی برای تولیدکنندگان، کنشگران اقتصادی، تامین کنندگان و سایرین و روی نرخ ارز خواهد داشت. این ساز و کار منجر به رفع نیازهای ارزی لازم برای تامین بخش مهمی از اقلام ضروری خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: این سازوکار رافع  همه مشکلات و نیازها نیست و معجزه هم نمی کند ولی در حد و اندازه خود در هر دو حوزه ذکر شده، آثار مثبتی خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز