معاون هماهنگ‌ کننده ارتش:

ایران امروز بازیگر اصلی در منطقه است

۱۳۹۷/۱۱/۱۷ - ۱۵:۲۹:۵۴
کد خبر: ۸۰۹۷۰۳
ایران امروز بازیگر اصلی در منطقه است
رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش بر لزوم داشتن راهکار اساسی مقابل دو استراتژی باقیمانده دشمن با عنوان جنگ نرم و جنگ اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار «حبیب الله سیاری»، رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش، صبح امروز در نشست صمیمی فرماندهان ارتش با مردم و اصحاب رسانه در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: ۲۲ بهمن ۵۷ انقلاب اسلامی ایران پیروز شد، از بدو پیروزی انقلاب تهدیدهای دشمن استکباری علیه جمهوری اسلامی برنامه ریزی و اجرا شده است.

وی به استراتژی دشمن برای شکست انقلاب اشاره و تصریح کرد: قبل از انقلاب دشمن با ماموریتی که ژنرال هایزر (از فرماندهان عالی رتبه نیروی هوایی ارتش آمریکا) داد، بدنبال جلوگیری از پیروزی انقلاب بود.

امیر دریادار سیاری اختلافات قومی و مذهبی، ترور و حمله نظامی و ۸ سال جنگ تحمیلی، انواع و اقسام تحریم ها، فتنه های ۷۸، ۸۸ ، ۹۶ را استراتژی های شکست خورده دشمنان برای شکست انقلاب عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن استکباری پس از انقلاب با کوتاه شدن دستش از کشور و منافع نامشروع خود، این استراتژی ها را تعریف کرد تا انقلاب را شکست بدهد و به منافع خود برسد.

رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش در همین خصوص به دستاوردهای انقلاب با وجود این استراتژی های متنوع دشمن پرداخت و گفت: ما انقلاب اسلامی و عظمت انقلاب را حفظ کردیم و جمهوری اسلامی امروز سر افراز است.

امیردریادار سیاری ضمن تاکید بر حفظ تمامیت ارضی کشور علیرغم تهدیدها، گفت: تاریخ نشان داد هر وقت جنگی اتفاق افتاده بخشی از کشور جدا شده است اما در ۸ سال دفاع مقدس استقلال کشور حفظ و امروز جایگاه جمهوری اسلامی ایران در جهان بالا رفته و این جایگاه را کسی نمی تواند انکار کند.

وی به نقش موثر ایران در تحولات منطقه بویژه غرب آسیا اشاره و تصریح کرد: ایران امروز بازیگر اصلی در منطقه است به گونه ای که بدون حضور جمهوری اسلامی کاری از پیش نخواهد رفت.

امیر دریادار سیاری ادامه داد: امروز به قدرت منطقه ای تبدیل شدیم و عزت مندیم و الگو برای کشورهای جهان هستیم.

رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش همچنین بر راهکار اساسی مقابل دو استراتژی باقیمانده دشمن با عنوان جنگ نرم و جنگ اقتصادی تاکید کرد.

امیر سیاری در باره حضور نیروی دریایی ارتش در آب های آزاد و همچنین دریای اطلس، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی همه جانبه برابر ماموریت خود طبق قانون اساسی آمادگی کامل را دارد.

وی افزود: بحث حضور در آب های آزاد را سال ۸۶ فرمانده معظم کل قوا تدبیر فرمودند و تا کنون ما در اقیانوس هند شمالی خلیج عدن و دریای سرخ و مدیترانه حضور پیدا کردیم و اقیانوس اطلس هم مثل آب های آزاد دنیا است.

رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش تاکید کرد: برای طی کردن عرض اقیانوس اطلس آمادگی داریم و هروقت دستور صادر شد ماموریت را انجام خواهیم داد.

وی دشمن شناسی، بررسی تهدیدات در ابعاد مختلف، در دستور کار داشتن سناریوی این تهدیدات، تجهیزات به روز و پرورش نیروی انسانی مورد نیاز را جزو راهبرد ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهه پنجم انقلاب اسلامی دانست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز