برگزاری مراسم چهلمین سالگرد انقلاب در توکیو؛

​سفیر ایران در ژاپن: سیاست خارجی ایران تعامل سازنده با کشورهای منطقه و جهان است

۱۳۹۷/۱۱/۱۸ - ۱۵:۰۶:۳۶
کد خبر: ۸۱۰۰۸۳
​سفیر ایران در ژاپن: سیاست خارجی ایران تعامل سازنده با کشورهای منطقه و جهان است
مراسم چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی امروز با حضور جمعی از مقامات عالی‌رتبه دولت ژاپن، برخی مقامات وزارت خارجه ژاپن، سفرا، دیپلمات‌ها و وابستگان نظامی سفارتخانه‌های مقیم، رؤسا و نمایندگان شرکت‌های تجاری و بخش‌های اقتصادی ژاپن، شخصیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای، اساتید، دانشجویان و تعداد زیادی از ایرانیان مقیم در محل اقامتگاه سفیر کشورمان در توکیو برگزار شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «مرتضی رحمانی»، موحد سفیر کشورمان در ژاپن طی سخنانی در این مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن را تبریک گفت.

وی به پیشرفت‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال گذشته اشاره و سیاست خارجی ایران را تعامل سازنده با کشورهای منطقه و جهان بر اساس اصل برابری و احترام متقابل عنوان کرد.

سفیر کشورمان در توکیو، گفت‌وگو و دیپلماسی را بهترین ابزار برای حل اختلافات دانست و به نقش مهم ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه و شکست داعش در سوریه و عراق اشاره کرد.

رحمانی موحد با اشاره به پایبندی ایران به برجام بر ضرورت بهره‌مندی عادلانه ایران از منافع اقتصادی آن تاکید و ژاپن را یکی از حامیان برجام برشمرد.

وی همچنین سال ۲۰۱۹ را فرصتی مناسب جهت توسعه هر چه بیشتر روابط دو کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که زمینه همکاری‌ها بیش از پیش گسترش یابد.

همچنین در این مراسم کنجی یامادا معاون پارلمانی وزیر امور خارجه ژاپن ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از اکتبر سال گذشته که مسئولیت پارلمانی وزیر خارجه را به عهده گرفتم با کشورهای مختلف ارتباطات خود را برقرار کردم و امیدوارم که فرصت دیدار از ایران را نیز داشته باشم.

وی افزود: پس از روی کار آمدن روحانی روابط بین دو کشور ارتقا یافته و برای هفتمین مرتبه ملاقات بین آبه و روحانی برگزار شد و در این مدت نیز تارو کونو وزیر امور خارجه چند بار با وزیر امور خارجه ایران ملاقات داشتند.

معاون پارلمانی وزیر امور خارجه ژاپن افزود: روابط دو کشور نه تنها در زمینه سیاسی بلکه در زمینه همکاری‌های بهداشتی، محیط زیست و موارد دیگر توسعه یافته است.

وی به برنامه‌های سفارتخانه‌های دو کشور برای بزرگداشت نودمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور نیز اشاره کرد.

یاسوتوشی نیشی مورا معاون دبیر ارشد کابینه دولت ژاپن و دبیر اول گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن، نیز در این مراسم ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به سفیر و حضار، نودمین سالگرد روابط دیپلماتیک میان دو کشور را گرامی داشت و از روابط صمیمی دو کشور ژاپن و ایران ابراز خرسندی کرده و افزود: سال گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل در ملاقات میان شینزوآبه و روحانی حضور داشته است.

وی تصریح کرد: هنگامی که از شهرهای شیراز و اصفهان بازدید داشتم، احساس کردم که ایران دارای تمدن غنی و کشور قدرتمندی است و امیدوارم که به عنوان دبیر گروه دوستی پارلمانی ژاپن و ایران نقش مؤثری در ارتقای روابط ایفا کنم.

همچنین در این مراسم، جمعی از کارشناسان وزارت امور خارجه ژاپن، هاتو یاما نخست وزیر اسبق ژاپن، دریادار یومیو اوتسوکا مدیر کل اطلاعات وزارت دفاع ژاپن، سپهبد تتسویا آراکی مدیر کل امور بین الملل وزارت دفاع ژاپن، یاما گیوا دبیر گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن، اوکا مدیر کل خاورمیانه وزارت امور خارجه، ساساکاوا رئیس افتخاری بنیاد صلح ساساکاوا، ماتسوزوا رئیس شورای تبادلات دوستی بین المللی ژاپن، جمعی از نمایندگان پارلمان و برخی اعضای انجمن دوستی ایران و ژاپن، جمعی از سفرای مقیم همچون چین، روسیه، ایتالیا، عمان، عراق، لبنان، ونزوئلا، صربستان.... و دیپلمات‌های مقیم حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز