روز گذشته انجام شد؛

برگزاری آیین میهمانی لاله‌ها و عطرافشانی گلزارهای مطهر شهدا

۱۳۹۷/۱۱/۱۹ - ۰۹:۴۶:۲۲
کد خبر: ۸۱۰۲۲۶
برگزاری آیین میهمانی لاله‌ها و عطرافشانی گلزارهای مطهر شهدا
آیین میهمانی لاله‌ها و عطرافشانی و گل‌باران گلزار مطهر شهدا روز پنجشنبه ۱۸ بهمن ماه با قرائت پیام نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و با حضور مسئولان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از «روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران»، در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در روزی که با عنوان «۴۰ سال ایثار، جهاد و شهادت» نام‌گذاری شده است گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران با بالاترین آمار مزار مطهر شهدا به‌عنوان نماد ملی، گلزار شهدای زرتشتی در تهران به‌عنوان نماد شهدای ادیان توحیدی، گلزار شهدای شهرستان گنبد به‌عنوان نماد شهدای اهل تسنن و گلزار شهدای روستای گمبوییه در استان خوزستان به‌عنوان نماد شهدای روستایی و بیش از ۲۰ هزار گلزار مطهر شهید در سراسر کشور عطرافشانی و گل‌باران شدند.

آیین «مهمانی لاله‌ها» و مراسم عطرافشانی و گل‌باران مزار مطهر شهدای بهشت زهرا(س) با حضور حجت الاسلام کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در این مراسم گفت: به برکت خون شهدا و ایثارگری خانواده‌های شاهد و ایثارگر و ملت شریف ایران، انقلاب اسلامی به چهل سالگی خود رسید و در این مسیر شهدا و ایثارگران برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی ازخودگذشتگی کردند و حماسه‌های زیادی آفریدند.

نادر نصیری ادامه داد: مراسم گل‌باران و عطرافشانی مزار مطهر شهدا هر ساله در ایام‌الله دهه فجر در  ۲۰ هزار گلزار شهید در سراسر کشور برگزار می‌شود و در عین نمادین بودن، مؤلفه‌های معنوی بسیار زیادی دارد و یکی از مهم‌ترین آنها این است که باید قدردان زحمات شهدا و ایثارگران بود و همانطور که شهدا برای نظام سرمایه‌های بزرگی هستند خانواده‌های آنها نیز با صبر و شکیبایی از دستاوردهای انقلاب اسلامی محافظت می‌کنند.

نصیری با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت تکریم خانواده‌های شاهد و ایثارگر خاطرنشان کرد: بنا به فرموده امام خمینی (ره) هر چه انقلاب دارد از برکت خون شهدا و ایثارگران است بنابراین امیدوارم بتوانیم به منویات رهبر معظم انقلاب و امام راحل در مورد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت به ایثارگران عزیز جامه عمل بپوشانیم.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در آیین میهمانی لاله‌ها در گلزار شهدای زرتشتی در تهران به‌عنوان نماد شهدای ادیان توحیدی گفت: توحید و یکتاپرستی نقطه اتصال ایرانیان است و همه حول محور دعوت پیامبران به یکتاپرستی، صلح و دوستی دور هم گرد آمده‌ایم که نشانه آن تقدیم بیش از ۲۲۵ هزار شهید به انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام کاویانی افزود: از خداوند می‌خواهیم این نزدیکی، هم‌زبانی و حضور یک رنگ را همواره برای این کشور محفوظ بدارد و دست تمام مؤمنین به خداوند یکتا را در دست هم حفظ کند. ما سرنوشت تلخ جدایی و دشمنی را می‌دانیم و قطعاً هیچ وقت دستانی که به برکت انقلاب اسلامی، اندیشه و دین در دستان هم قرار گرفته‌اند از هم جدا نمی‌شود.

اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن بیان خاطراتی از شهدای زرتشتی گفت: هیچ تفاوتی بین شهدای ایران زمین وجود ندارد زیرا همه آن‌ها در یک جبهه جنگیدند تا آسایش و آرامش ایران حفظ شود.

اردشیر خورشیدیان رییس انجمن موبدان تهران نیز به بیان سخنانی در خصوص اتحاد بین ادیان توحیدی پرداخت.

در این مراسم با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد و نمایندگان ادیان زرتشتی، کلیمی و مسیحی (ارمنی و آشوری) از جمعی از خانواده‌های شهدای ادیان توحیدی تقدیر شد.

عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به تمام حاضران در مراسم گفت: ایثار، شهادت و فداکاری در تمام ادیان احترام و جایگاه ویژه‌ای دارد.

گفتنی است، آیین میهمانی لاله‌ها و عطرافشانی و گل‌باران گلزار مطهر شهدا به صورت همزمان و در سراسر کشور با پیام حجت الاسلام والمسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز