گوردون هارر:

تلاش ضد ایرانی ترامپ در نشست لهستان ناموفق است

۱۳۹۷/۱۱/۲۰ - ۰۶:۰۹:۲۵
کد خبر: ۸۱۰۳۹۷
تلاش ضد ایرانی ترامپ در نشست لهستان ناموفق است
«گودرون هارر»کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: اگر هدف آمریکا از برگزاری نشست لهستان، همراهی اتحادیه اروپا با خود در سیاست‌های مربوط به ایران بوده، از هم‌اکنون این تلاشی ناموفق است.

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، وی در یادداشتی که در نشریه استاندارد اتریش منتشر شد، افزود: حتی کشور میزبان (لهستان) نیز تاکنون حاضر نشده حتی به قیمت روابط ویژه خود با آمریکا، از اجماع اتحادیه اروپا بر حفظ توافق هسته‌ای با ایران دست بکشد.

«هارر» همزمان شدن نشست لهستان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را اتفاقی ندانست اما افزود که اتحادیه اروپا تمایلی به درگیر شدن در بازی ترامپ علیه ایران ندارد.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه 22 دی‌ماه در جریان سفر خاورمیانه‌ای خود در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس نیوز از برگزاری نشست ورشو خبر داده بود.

گفته می‌شود برخی شیخ‌نشین‌های عربی ازجمله عربستان به همراه رژیم صهیونیستی و همچنین گروهک تروریستی منافقین در این نشست شرکت می‌کنند. این درحالی‌که است که کشورهای بزرگ اروپایی و منطقه‌ای در خاورمیانه علاقه‌ای به حضور در این نشست نشان نداده‌اند.

روسیه ازجمله کشورهایی است که در این نشست شرکت نمی‌کند و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده است که در نشست ورشو حضور نخواهد داشت.

واشنگتن می‌کوشد با ادعای اینکه این نشست صرفاً علیه ایران نیست و اوضاع خاورمیانه را بحث و بررسی می‌کند، کشورهای مؤثر جهان را به شرکت در این نشست ضد ایرانی و فریبکارانه ترغیب کند.

لهستان در حالی میزبان این نشست شده است که ایرانیان 70 سال قبل، پذیرای بیش از یک‌صد هزار پناهجوی لهستانی بودند. حتی امروز نیز مردم کشورهای همسایه، ایران را پناهگاهی امن در روزهای سخت می‌دانند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اعلام برگزاری کنفرانس ضد ایرانی در لهستان از سوی پمپئو، به کشور میزبان و شرکت‌کنندگان کنفرانس در توئیتی یادآوری کرد: کسانی که در آخرین نمایش ضد ایرانی توسط آمریکا شرکت کرده بودند، یا مرده‌اند، یا بی آبرو شده و یا به حاشیه رانده شده اند؛ و ایران قوی تر از همیشه است. دولت لهستان نمی تواند این ننگ را پاک کند؛ در حالی که ایران، لهستانی ها را در جنگ جهانی دوم نجات داد؛ این کشور اکنون میزبان یک سیرک درمانده ضد ایرانی می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز